27 sep. 2010

I'll start on monday

Efter många om och men - Here it is. Min blogg.
Men den här bloggen kommer, till skillnad mot många andra bloggar, faktiskt ha ett syfte. Den har en mening med sin existens. Den här bloggen tillägnar jag alla mina nära, kära, vänner, familj, ex-klasskompisar, släktingar och alla andra som vill veta om jag överlever i hufvudstaden af England - London.
Resan börjar på fredag. Från Bengtsfors till Åmål till Göteborg.
På lördag går flyget ca 10:40 från Säve till Stansted. Sen vet jag inte vad som händer.

Från och med lördag tänker vi leva farligt, vara unga och dumma och upptäcka en större stad än Bengtsfors (som inte ens är en stad..).
På måndag börjar vår bartenderkurs, med "vår" menar jag min grupp. I min grupp har jag med mig fyra underbara brudar som jag kommer leva uppepå i minst en månad på Dover Castle Hostel, Kensington, London.
Wow. Jag är nervös, but In a good way.

London, prepare yourself. And please God help me to understand the infrastructure,
 'cause i was born without a "lokalsinne". (Det ordet ska jag slå upp i ordlistan btw.)  
Amen.

1 kommentar:

Rebecca sa...

Det kommer att gå så bra Josse!
Haha, jag känner dig knappt men om du undrar över minsta lilla tveka inte med att fråga! Kan skicka mitt nummer i ett fb-mail.

Ser fram emot att se dig här!