10 nov. 2010

10 november?

Hallå?
Vaddå 10:e november? Va i all varla har jag missat? Jesus. Börjar man bli gammal när tiden går så här fort?


Tänkte bara skriva lite om min dag (tydligen onsdag, hm) som har varit helt perfekt produktiv.
Vaknade. Slöade. Träffade Sara som jag saknat, pratade med Nathalie och Kristin på Kickis där vi fikade och sen gick vi till Konsum och jag köpte lösgodis. Min "gå-ner-i-vikt-plan-efter-London" går väl sådär hittills, haha. men man måste ju liksom avvänja sig från gifterna, ta lite i taget liksom, typ som med cigg ;) Ena dagen röker man fem, andra två, sen endast en cigg per dag, sen en halv... 
Fast okej. Det där tror jag inte på själv. Egentligen ska man ju bara sluta direkt men hur tråkigt är inte det. Jag går en promenad sen istället för att sona mitt brott.
I vilket fall, väl hemma hjälpte jag Joel med läxor, åt mellanmål (mozzarellaost och tomater <3) och godis, choklad såklart.
Sen ringde Lina och det blev mer jobbsökande, den här gången på IKEA i Oslo bl.a. 
Planen som ligger närmast till är att på söndag åka buss till Oslo, gå på en lägenhetsvisning, sova där söndag natt till måndag (Tack Ebba!) och sen på måndag springa runt med CV och gå på intervjuer - JAG HAR FÅTT TVÅ INTERVJUER!
Tjoho! Bara att folk svarar gör mig glad :) En till barnhageassistent och en på McDonalds... Haha! Tänk att ha med det i sitt CV.. Hm. Det ÄR bra lön med svenska mått även på McDonalds men hur kul kan det vara.. Det är frågan. Men jag tar seriöst vilket jobb somhelst, jag vill ha pengar så jag har råd att flytta tillbaka till London (och köpa mig en mac-dator). 
Vem säger att man inte kan köpa sig lycklig?


Jag vill ut och resa mer också.. Varje gång jag läser om vad Evelina och Alexandra har för sig känner jag bara hur det kliar i hela kroppen! Jag vill väl också till Asien?


Jag hade även tänkt att skriva något viktigt men det har jag glömt nu. Jag är i alla fall glad att jag känner mig så full av energi. Till och med så full av energi att jag kan tänka mig att åka slalom bara för att det är snö.
Ge mig slalomskidor och en backe. Nu.


Jag för två år sen, på en gympalektion på Karlberg.
Hittade inga slalombilder så ni får nöja er med skridskor.
 Vintersporter is totally ma thang.

Inga kommentarer: