9 nov. 2010

Hard work, work!

Idag har jag och Lina varit effektiva!
Jag har sökt jobb sen jag vaknade, ca kl. 10 i morse alltså. Så tar jag paus. Vi har sökt på lägenheter, baracker, hyblar, rum... Alla sorters olika boenden som går att få och vi har redan fått napp på en så på söndag ska vi på visning! Det var ju såklart den finaste lägenheten också.. Hoppas det går vägen!
Då ska jag antagligen försöka gå på intervjun snart också, kul! Barnhageassistent i Baerum, Asker. Det hade varit så himla kul om jag skulle få ett nytt jobb...
Om det löser sig med Norge har jag bott i två huvudstäder under ett halvår, höhö. 


Det som är positivt med att söka jobb är att man inte gör åt en krona. Man bara sitter på sin rumpa och nördar. Sen lär man sig verkligen att framhäva sina positiva sidor och man lär sig att fråga. Hellre att få ett nej än att inte ens skicka en ansökan. 
Det negativa är dock att ens lilla rumpa får ont av dåliga stolar och att min gå-ner-i-vikt-efter-London plan inte går så bra när man sitter still framför datorn 8 timmar i sträck. Ikväll blir det vinterpromenad!
Det har snöat som bare den här i Bengtsfors idag. Jag sitter här med raggsockar, mjukisbyxor, långärmad T-shirt, en till långärmad tröja över, filt och vetekudde. Det är så charmigt att bo i ett hundra år gammalt hus.


Fattar inte hur trött man kan bli av att sitta framför datorn... Jag har seriöst blivit eremit på tre dagar. Vill inte gå utanför huset, är trött, orkar inte träffa folk, datorn är min bästa vän. Datorn och mat. Usch, jag är en hemsk människa. Men jag har i alla fall klätt på mig idag! Smink är dock sjukt överskattat ;)


Ärtemark i våras
Södra vägen förra vintern då det var -25 grader som kallast.




Inga kommentarer: