11 nov. 2010

Stay the night

Det är lite tråkigt att inte få mail ifrån någon av de 16 boenden Lina och jag har sökt... Men jag kanske har hittat en nödlösning om det nu blir så att jag får jobb i Oslo..
Har precis käkat omelett med stekt svamp och rödlök, mums! Och OST, icke att förglömma! ;) Kollat mailen, klinkat på gitarren och "tadaaah" - Klätt på mig! Höhö. 
Just nu sitter jag och lyssnar på James Blunt. Tycker inte låten "Stay the night" är speciellt bra men videon är så mysig! Precis det jag längtar efter... En strand med en tänd brasa, havet i bakgrunden, solbrända människor... Det är konstigt hur man alltid börjar längta utomlands när vintern kommer, egentligen borde man ju glädjas åt att vi faktiskt lever i ett land med så många möjligheter. Skidor på vintern, plocka blommor på våren, bada på sommaren och äta äpplen från sina egna äppelträd på hösten.
Men man kanske börjar bli för van vid det för att uppskatta det efter snart 20 år på samma ställe. Jag är så fruktansvärt glad över att vara såhär gammal som jag är nu. Jag vet att jag inte är "mitt i livet" egentligen åldersmässigt, men om man tänker på vad man upplevt och kommer att uppleva är det nog nu som 19-25-åring som man är mitt i livet. Skolan ligger bakom och jobb ligger framför. Nu är man liksom i mellanläget då man kan göra vad man vill innan man måste börja ta ansvar igen.
Jag är så himla glad att jag inte pluggar, det är verkligen inget för mig just nu. Världen är för stor för att jag vill stanna på samma plats längre än ett halvår. Fördelen med att vara rastlös är att man faktiskt tar sig framåt. Fördelen med att vara kreativ är att funkar inte en idé försöker vi med en annan. Fördelen med att vara envis är att man aldrig ger upp.


Nu ska vi försöka ladda upp youtube-klipp. Får se hur detta går.


En oförskämt suddig bild på Linet, Skippy och mig på Roxys :)











Inga kommentarer: