7 dec. 2010

Big City Life

Good evening Oslo!

Kom hit igår kväll runt halv tio och möttes av Ebba- Thank god för det var INTE roligt att dra en väska på HJUL i slirig, isig och/eller moddig snö i Oslo kan jag lova. Vet inte när vi väl var hemma här i lägenheten haha. Kan väl ha varit runt tio kanske.
Sov iaf lite grann innan jag skulle upp halv sex som vanligt... Hum. Jag vet inte riktigt vad jag gillar det här med tidiga mornar, fördelen är väl att man vaknar till av kylan, samtidigt som kylan inte känns så kall när du inte är helt vaken.
Tog mig iaf till Adeccos kontor, jesus. Mitt lokalsinne har nog förbättrats i smyg för helt plötsligt hittar jag utan att gå fel en enda gång. Väl där snackade jag med någon som hette Tony och han hjälpte mig till rätta med lönelappar, jobb och kläder (usch man ser rent ut sagt förjävlig ut i såna där mat-tant-kläder. So-not-good-looking-since-ever.), gav mig en karta och sa att jag skulle till Dnb Nor på Aker Brygge.
"Jaha, gick det såhär lätt" tänkte jag och knallade iväg. Och hittade. Igen. Dock kom jag inte in men jag hade tur (igen?!) och behövde vänta i typ 10 sekunder, så jag hann knappt börja fundera över vad jag skulle göra, förrän det kom en kille med kort och svisch så var jag inne. Hälsa på kökschefen Fredrik och åka superläskig hiss ner till omklädningsrummet, byta om och så jag var jag igång.

Då fick jag börja med att skala över 200 ägg. Aj min tumme säger jag bara, haha. Glamorous! Sen fick jag skära och göra i ordning fruktsallad, smoothies och hjälpa till med diverse smågrejer innan lunchen skulle börja kl 11 till 13. Då fick jag diska. Och diska. Och diska. Fast jag jobbade med en trevlig kille som hette "Jafar" haha. Fast jag vet inte om det stavas så men :P Sen vare "lunch" för oss runt halv två, gött! Sen städa såklart. Inte det roligaste men det gick fort på tio pers innan vi började förbereda för julbord ikväll och lunchen imorn.
Kl 06:50 ska jag vara där imorn... Huga!

Nu har jag varit hemma sen en timme tillbaks ungefär, själv i Ebbas lägenhet. Irrade bort mig i Oslo förut haha. Dom har alldeles för lite övergångsställen i den här stan. Ebba är på simlärar-jobb och jag börjar fundera på vad jag/vi ska äta till middag. Skönt att få lunch varje dag iaf :) Det får nog bli svampsoppa med bröd ikväll... 
Förresten hade matkedjan REMA inga sojaprodukter... Men dom hade ost och ägg.
Jakten fortsätter....

Oslo at night

Inga kommentarer: