14 dec. 2010

Second:

Min dag: 
Tisdag. Brukar vara min hat-dag. Har alltid haft de sämsta lektioner på tisdagar, alltid haft stressiga scheman på tisdagar, mycket läxor TILL tisdagar, plus att ordet "tis-dag" låter äckligt.
Men idag var det en helt okej tis-dag. Funderar på att döpa om varje tisdag i min almanacka till någon roligare så kanske det känns bättre. 
Har i alla fall varit en angenäm dag som vanligt på jobbet, stressigt dock. En viss "person" segade ner allting. Hum. Samma person undrade om vi kunde dricka vårt vatten i Sverige eller om vi var tvungna att köpa vatten på flaska? Eller är det bara jag som anser det vara en väldigt rolig (korkad) fråga? Det är bara detta irritationsobjekt som jag har lite problem med, annars älskar mitt jobb. Kan vara lite extra irriterad idag också eftersom jag bara sovit fem timmar... Somnade runt tio och vaknade klockan tre mitt i natten och kunde inte somna om.. Gick upp och vek min tvätt. Sen löste jag korsord. Försökte somna om. Löste sudoku.. Seg natt indeed. Tror jag lyckades slumra till någon halvtimme precis innan man ska upp som vanligt.
Det är ganska kul grej med mig att det känns verkligen som om jag har en inbyggd klocka ibland. Ska jag upp halv sex är det inte sällan jag vaknar av mig själv typ fem i halv. Den är till och med inställd på vintertid, haha.

En annan sak jag stör mig på är när folk säger att någoT är cool. Utan "-T" på slutet. Varför ska inte "cool-t" böjas som alla andra svenska ord?
Den är cool.
De är cool-A.
Det är cool-T. 

Get it?

Googlade på "biologisk klocka och då kom den här puttinuttigulligullsnuttisen upp! BEBIS <3!


2 kommentarer:

Anonym sa...

För att de är mer cool att säga cool utan T!

Josefine sa...

Neje! Inte alls cool-T!