13 dec. 2010

Working girrrrl

Jihoo, vad jag känner mig duktig, och trött. Men mest glad :)
Igår kändes lite som en allmänt seg bakisdag med den vanliga dosen ångest men nu äre det nya tag. Varför ska man avsky måndagar? En ny vecka ju, det är ju hur gött somhelst att saker och ting rullar på och att tiden går fort ibland - det är ju snart JUL för tusan! Idag ska jag tvinga med mig Ebba ut sen och handla julklappar så är dagens checklista helt slutförd. Förutom att duscha. Varför ska det vara så himla tråkigt att duscha? Okej, tro inte att jag är äcklig nu för jag duschar faktiskt regelbundet och tvättar mig varje dag och byter underkläder och blahablaha - MEN det är ju så sjukt trist att duscha! Masa sig av med kläder, kallt vatten alldeles för länge innan det blir varmt så man står och fryser, sen är det skönt att stå i den varma duschen så man duschar alldeles för långe, glömmer bort tiden och vattnet blir kallt. Sen är man fuktig och kletig och håret är jätteblött och tar tusen år på sig att torka, eller så blåser man håret och det blir frissigare än frizzy bröderna fluff themselfs. Och så bodylotion - Ännu mera klet som man måste vänta på att det ska gå in i huden. Och lotionerar man sig inte blir man snustorr och det kliar. FATTAR NI VAD JOBBIGT DET ÄR ELLER.

Men jag duschar ändå. För mina medmänniskors skull. Och för att jag inte diggar fett hår. Där har jag i och för sig en fördel med att ha tunt, blondt och slingat hår, det syns inte lika mycket när det börjar bli sletet...
Ne, nog om dusch. Sånt tråkigt ska vi inte tänka på.

Min måndag har i alla fall bestått av jobb och det verkar som att hovmästaren (hovmästarinnan?) Laura vill att jag blir kvar ett tag - kul! Det är så gött när man börjar lära känna de man jobbar med och lär sig hur allt går till och var allting ska vara. Slutade dock en timme tidigare för att hinna till skattekontoret och lämna in min lilla lapp. Fattar inte hur korkade dom är som stänger klockan 15.00 redan, då har väl ingen slutat jobba? Om man inte börjar typ kl 17:00 då så man hinner dit före jobb... Men de flesta arbetar väl ändå mellan 8-16 eller? Puckon.
Sen åkte jag vidare till Adecco för att fixa tim-lappen innan jag gick hem. Mitt lokalsinne fortsätter att ständigt överraska mig. Jag kanske har en liten god tvilling boendes i min hjärna som har världens bästa lokalsinne och som bara hoppar fram då och då och tänker åt mig så jag kommer hem haha. 

Nu har jag gottat mig med kaffe och lite godis för det är ju bara måndag en dag i veckan, det måste man ju ta vara på! Lucia är det idag också, firas INTE. Mysigt är det med "ljushögtid" men hujedamej vad skönt det är att slippa Luciasångerna i år.

Sankta Lucia, skänk mig en tia, tian var trasig, Lucian var knasig.



Inga kommentarer: