24 jan. 2011

My oh my

Shit vad bloggen går framåt alltså. Jag kan som sagt inte se individuella besökare men sidvisningarna ökar typ varje dag, så himla kul!
Idag var det ganska slitsamt och stressigt på jobbet. Det saknades massa grejer, upp och ner i världens segaste hiss plus att jag var helt seg i huvudet och skadade tummen igår så varje gång jag använde vänsterhanden gjorde det skitont. Så jag var seg som en snigel idag. Det märktes att det var måndag och att jag hade vilat i alla fall. Men hoppas det går bättre imorn. Hoppas kan man alltid :) Och så kan man ju faktiskt göra en bättre insats, men jag är så less på att behöva stressa hela tiden och ha den jävla tidspressen, samtidigt som jag tycker det är kul när det är mycket att göra.
Är verkligen helt inställd på att jobba som socionom på något sätt i framtiden, 3 och ett halvt års pluggade innan dock men jag är så säker på att det är det vill jag jobba med i framtiden och ha som utbildning. Känns så himla härligt att äntligen veta efter typ 19 års velande. 
När jag var liten ville jag helst av allt bli prinsessa, såklart, helst typ Poccahontas. Sen ville jag bli delfinskötare eller spion. Fotbollsproffs eller designer, inredare, artist, skådespelare, lärare... Listan kan göras jättelång. Men när vi var på GU (Göteborgs universitet) förra våren, eller om det var hösten, så kollade jag på socionomprogrammet och kände direkt att "det är ju det här jag vill läsa". Poletten föll liksom ner. Hur skönt somhelst.
Men plugga tänker jag göra när jag rest och levt färdigt lite. Har svårt att förstå personer som sätter igång direkt om de inte vet vad de vill bli eller vad de vill göra... Men alla har ju såklart sina anledningar och alla är inte som mig.
Ett av mina bästa beslut var verkligen att inte sätta igång och plugga något, utan få prova på lite olika saker. Då vet jag ju bättre vad jag vill :)


NU har jag i vilket fall somhelst tränat! Som jag har längtat. Dansade Zumba igen med Kristina och Ebba och sen har vi gjort lite styrketräning här hemma så nu är det gott med lite mat i magen! Paj och wokgrönsaker och massa pesto. Jag har verkligen fått en thing för pesto. Tycker typ att allt blir godare med det i, på eller vid sidan av, mu-ums.


Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag ska hem till min mami <3 LÄNGTAR! 
När är Kiddown förresten? Fredag eller lördag? Måste ju dit och dansa lite med Christian! :D









Inga kommentarer: