12 sep. 2011

And I'm not scared

Då var allt packat och klart och jag har MASSA tidsfördriv nerpackat i handväskan:
-Sudoku-tidning
- Min resedagbok som jag ska fylla i massa saker i
- Kortlek
- Bok att läsa (Niceville, jättebra bok, rekommenderas)
- Kartor
- Mat (kex och choklad, myms)

Fick plats med nästan allt i ryggan också, det enda som jag inte fick i var all jäkla mat som vi köpte - på mitt initiativ. Pucko, Josefine.
Konservers +
- Billigt
- Inte onyttigt
- Gott! (Svamp i alla fall)

Konservers -
- Tunga
- Jobbiga att öppna, med eller utan konservöppnare
- Metall, svårt att hitta återvinningsstation till dom.

Har haft en riktig fixar-dag så ja herregud.
Var först hos doktorn och fick bekräftat att jag inte behövde mer pencillin utan ska bara krya på mig och ta hostmedicin. Tur för då kan jag dricka öl!
Sen åkte vi till apoteket och köpte typ öronproppar och huvudvärkstabletter. Måste packa hostmedicin och magmedicinen bara. Våtservetter också, reser inte utan dom längre.

Sen kopierade vi biljetter och pass och kollade vi så att våra bankkort funkade, ska överföra pengar nu, just det. Efter det drog vi till Emeliten och käkade sista pizza-lunchen på Sicilia för en lång tid, gott vare. Omg vad jag älskar pizza-sås. Var extremt mätt i 6 timmar efteråt också...
Passade på att klippa och färga håret sen också så nu är det inte lika blont utan ser mer naturligt, guldigt ut. Vill lägga i mer sandfärgade, röda toner sen, men detta känns som en bra bas och mitt hår är så sjukt lent! Minns inte när det var så mjukt sist.

Eftermiddagen gick åt att tulla mig i håret och packa allt så nu är ryggsäcken helt full förutom min lilla sminknecissär och mitt hårpuder som ska ner i morgon tidigt. Klockan 9 åker vi till Åmål och sen vidare till Göteborg - OMG!
Fattar inte att jag ska göra detta, jag är helt... Tom. :P
Ne nu ska jag mysa lite med mina föräldrar!

Puss på er <3

Inga kommentarer: