13 sep. 2011

I sometimes wish that you got feathers

God kveld Köbenhavn!
Sitter på Linas minidator så orkar inte skriva så mycket för den är så himla liten, men vi har i alla fall kommit till vårt första stop Köpenhamn!
Vi är as-trötta efter 2 öl och massa letade efter bra hostels i Prag, bärandes på cp-tunga ryggsäckar (typ ont i axlarna fortfarande...) så nu blir det dusch och säng :)

Vi bor i Nörreport i Köpenhamn, jättemysigt område! Massa antikaffärer och hamn och båtar och restuanger och caféer och barer, perrrfekt!
Hostelet är superlyxigt, 2 duschar och en toalett på rummet där vi bor, läslampa och eluttag precis vid sängen och stora james bond-lådor man kan låsa in väskan i under sängarna så vi är nöjda. Inte riktigt vad vi är vana vid men ;)

Imorn åker vi vidare till Tyskland ganska tidigt, runt 13 och vi är inte framme förrän 8 typ men vi ska nog klara oss. Resaan ner till Köpenhamn tog också ca 7 timmar men förhoppningsvis finns det lite mer att se på vägen ner till Tyskland.
Helt sjukt att jag nu när jag väl ÄR på resan känner jag mig inte alls lika nervös och galen som för 2 veckor sen, haha. Men ja, Danmark kanske inte riktigt räknas ;)

Men vi mår bra, skitsvårt att förstå danska bara när dom pratar så fort men annars är allt väldigt bra.
Nu ska jag gå upp till våning 2 och duscha innan jag antagligen kommer sten-somna, gottttt :)

TYSKLAND IMORN, YEJ!
Pyss <3




Linet säger hej!

Inga kommentarer: