31 okt. 2011

Call on me!

Godmorgon! Måndag morgon och jag ber om ursäkt för blogg-torka men inspiration och energi har icke infunnit sig. Tid har väl funnits men den har tyvärr tillbringats framför TV:n snarare än datorn.
Dock har det varit otroligt skönt att inte sitta så mycket vid datorn... Ibland blir jag så stressad för att jag sitter  vid datorn (ibland blir jag också stressad av att inte sitta  vid den också) så den här helgen har fått vara dator-fri.
Det jag har gjort ganska kortfattat,
Torsdag - Städade hela huset åt mamma; dammade, dammsög golv och lister, skurade, bytte i alla sängar, plockade, osv osv. Var helt slut efter att ha städat hela huset i 4-5 timmar så efteråt låg jag mest i soffan. Känner mig inte alls speciellt lockad av att skaffa ett eget hus efter det.

Fredag - Hängde med Linet på "stan", träffades över lunch efter att jag tränat och sen gick vi till Konsum och systemet och handlade inför Halloweenfesten. Kvällen tillbringades med massa mys i soffan, Kickis pubkväll med massa gamla goingar innan det blev läggdags.

Lördag - Solskenspromenad efter en seg frukost innan jag lagade mat. Den här gången blev det kokt potatis med blomkål och någon slags gryt-aktig röra med qournfiléer, zucchini, majs, tomater och massa annat gott. Nästan vegansk om jag bara hade bytt ut qourn mot typ tofu.
På kvällen kom Linet och vi fixade i ordning våra dräkter och smink innan vi åkte buss till Victor! Där lagade vi mat tillsammans, drack bål och tjötade innan det kom en massa folk och sen åkte vi till Harry's i Säffle.... Men det var faktiskt roligare än vad jag hade trott, träffade en hel del andra kompisar där och blev såklart så himla lurad utav 3 såna där "morphisar".
Såna där heldräkter vet ni. Tänker dock inte avslöja dessa 3 figurer men ja. Lite otäckt när folk kommer fram och kramar mig och vet vem JAG är och själv fattar man ingenting.


Söndag - Då gjorde inte den här tjejen många knop vill jag lova. Låg i soffan heeela dagen och kollade på film och sov. Var inte mitt piggaste jag med andra ord...
På kvällen ställde jag mig dock på crosstrainern en halvtimme. Vet inte om det är så himla bra att träna dagen efter men jag vågade faktiskt inte gå ut... Tycker det är så himla otäckt att gå runt ensam när det är helt dött ute kl 21.00 i Sveriges minsta by typ och bara skog och mörkt överallt.... :( Trodde inte jag var så harig men tydligen är jag lite mörkrädd.

Men idag är det måndag och jag mår superbra! Somnade typ elva på kvällen och vaknade åtta, gick upp och åt frukost och har latat mig någon timme, nu ska jag ut på en promenad innan jag och Lina ska ha planeringsdag! (Jag vet att jag tjatar om Lina hela tiden men hon är ju faktiskt min andra hälft nu för tiden.)

Puss så länge från en fruktansvärt skelögd och sleten Bat(wo)man...





Inga kommentarer: