20 dec. 2011

"And if you're going to San Francisco..."

Vilken dag är det idag? Vilken dag är det idag?
Är det måndag? -Neeee
Är det Tisdag? - JAAAAAA

Och Josefine börjar inte jobba förrän 3 - wiihoo!
Har bara legat och degat i sängen i över en timme nu med julkalendern och English breakfast. Eftersom jag reser till Holland på julafton och lämnar huset i 3 dagar tänkte jag att jag ska äta upp all mat. Asså, inte hetsäta upp ALL mat, utan mer "rensa ur" och äta upp det som redan finns så inget blir dåligt. Dvs. Inte köpa ny mat - Äta skåpmat. T.ex. som soppa på burk som fungerar utmärkt till frukost.

Förmiddagens planer är många. Jag ska diska och laga mat i vårt äckliga kök, försöka ta en promenad i vintersolen, fota lite kanske? Skypa vill jag hinna med och lata mig lite till. Kan även dra en snabb genomgång om min helg:

Fredag: Jobbade afd, sen blev det Parteeyyy! På jobbet, med Mat, Nick, George, Keira, Nellie och Rafa och hans väninna, and we got SMASHED. Tänker inte ta några detaljer men nackspärr och att komma hem i taxi klockan 5 på morgonen kanske avslöjar lite om hur kul vi hade det!

Lördag: Jobba med bakfylla. Som jag hade lovat mig själv att aldrig göra igen (tar tillbaka det nu). Dock var jag inte ensam om detta eftersom både Nick, George, Mat och jag kom till jobbet en efter en, den ena sämre än den andra, haha. Överlevde i alla fall den dagen till slut. Tack och lov att det var ganska lugnt.
Victor for till Sverige denna kväll och skulle iväg på fest men mogen som jag är sa jag nej och åkte hem till Linet. Vi köpte ost och kex och myste framför varsin dator och i varsin säng, lyx!

Söndag: Vaknade efter en natt av orolig sömn men kände mig pigg i alla fall :) Drog med Linet på julklappshandling i Soho där jag hittade en julklapp till min fader och tittade efter second hand gitarrer till mig, hittade en för endast 45 pund som jag eventuellt ska kolla på idag...
Sen drog vi vidare till Camden och Camden Market och hittade näst sista julklappen till lille Joel! Tog segaste bussen hem som tog typ över en timme innan vi var hemma och slog oss ner framför datorerna igen. Klickade hem sista julklappen till Jonatan som jag TROR kommer före julafton och beställde även flygbiljetterna till Holland.

Igår gick jag upp 9 för att hinna till postkontoret och posta mina julklappar men de kommer tyvärr inte fram förrän efter jul.. :/ Får se om mami kanske kan slå in dem i alla fall sen - de är ju på väg nu ändå :)
Kl 11 började jag jobba och skulle visa en ny tjej runt, Tonda heter hon och hon är ifrån San Francisco. Superhärlig tjej verkligen och det gick jättebra. Kändes dock väldigt konstigt att gå och visa henne runt och säga "såhär ska du göra" när hon är typ 30 och way more erfaren än vad jag är inom bar- och serviceyrken, men som sagt gick det smidigt och hon var bra att jobba med :)

Solen skiner som bare den idag och det är typ varmt ute! Det är i alla fall varmt på balkongen, haha. Har varit svinkallt de senaste dagarna här och tydligen frost på morgonen igår, men det märks det inget av idag vill jag lova.
Nu ska jag starta min dag men här får mina kära en liten update i alla fall :)

Puss på er <3



Vårt lilla rum.

Inga kommentarer: