22 jan. 2012

Blondie goes redhead

För första gången i mitt liv har jag köpt en annan hårfärg än blond/blonda slingor.
Nämligen kopparröd/brun! Har precis masserat in färgen i håret och ska tvätta ur den om några minuter så det inte blir för mörkt, är nervös till och med!

Fick ett ryck förut och gick och köpte färg i samband med mat och medicin. Haha, så himla typiskt. Nya tag i livet och ny hårfärg, haha. Var även ute på 40 minuters promenad förut, nöjd med kvällen.
5 minuter kvar... 4 minuter kvar...

För mig är det bra med depp-dagar, så som igår då jag kommer hem och bara grinar. Det får mig att verkligen släppa på allt och bli lite realistisk i all min självömkan. Att jag verkligen inte har det värst i världen. Att jag kan förändra min kropp till det bättre - igen. Jag har klarat det förr.
Prio 1 är att bli frisk från min andra förkylning som jag har åkt på sen jag flyttade hit. Ta det cp-lugnt, ingen alkohol, lite socker och mycket te och C-vitamin. Och mycket sömn! Tänkte gå och lägga mig runt 11 och läsa min bok efter att jag duschat ur färgen - nu ser det rött ut, omg!

Inga kommentarer: