5 mars 2012

Can't steal his heart

God kväll.

Puuh, har städat hela dagen idag!
Dammsugit alla rum, torkat golv, städat toalett, badrum, kök, skrubbat ALLA ytor utom väggar, vädrat alla sängkläder, tvättat och storhandlat, herregud.
Har varit så himla skönt med en riktigt "fixar-dag", känns som om jag inte haft en sån på länge då jag verkligen hunnit med allt sånt här hushållsbestyr. Är SÅ STOLT över mig själv! :))

Har även hunnit med att chilla lite och tittat på två filmer idag. Startade dagen med gröt framför Sweeny Todd på yuotube (tack snälla själ som orkade lägga upp det!!) och nu har jag precis kollat klart på "The Kings Speech", åh, jag rös verkligen på slutet och började nästan gråta. Tyckte det var en fin film!


Framför denna film avnjöt jag min veganska linsröra med spagetti, omnomnom!
- Hacka en gul lök, stek i smör
- Stek svamp och andra grönsaker som du vill ha med (jag tog majs men man kan ju ha i t.ex. morot, purjolök, spenat eller kanske vattenkastanj?)
- När allt är genomstekt, salta och peppra och häll på typ 4-5 dl vatten
- Häll i röda linser och låt koka ihop tills det blir en bra konsistens, ca 10-15 minuter
- Krydda med soyasås, peppar och kanske lite oregano eller vitlök

Jag åt den här "såsen", eller vad man ska kalla det, med spagetti och kokade blomkål, morötter och broccoli, så himla gott! Lagade riktigt mycket också så det har räckt nu i 3 dagar. Minns typ inte när jag lagade mat till mig själv senast. Har längtat efter hemmalagad mat! Då vet man vad det innehåller också.

Efterätt blev lite chokladbollar med massa kaffesmak, snacka om matkoma efter det... Fick tugga massa tuggummi för att få igång matsmältningen lite så jag kunde andas igen, haha.

Nu ska jag spela gitarr!
-

Inga kommentarer: