26 apr. 2012

I let the music do the talking

Sitter och lyssnar på en låt som vi brukade dansa zumba till i Oslo, oh, gamla hälsosamma tider!
Annat är det nu.. Men men. Just nu finns det ingen större energi för träning tyvärr, och särskilt inte direkt tid heller när man tillbringar ca 13 timmar här per dag. Men jag klagar inte, älskar mitt jobb. Men någon gång i framtiden vill jag verkligen hitta tillbaka till träningen för jag vet ju hur fruktansvärt ohälsosamt det är att inte träna.
Min kropp är inte alls lika stark (eller snygg) som den en gång var men jag vet att jag kan komma dit igen när jag hittar motivationen. Har bara varit väldig mycket nu den senaste tiden...

Nu på rasten hann jag i alla fall springa iväg till bodyshop och köpa på mig lite välbehövligheter som shower oil och mascara. Dessutom när det va min födelsedagsmånad fick jag välja vadsomhelst i butiken för £5, valde en ny ögonfransböjare för min gamla har gått sönder så det var ju trevligt.
Hur kul hade det förresten inte varit att välja ordet "ögonfransböjare" i hänga gubbe? Vem hade kunnat gissa det liksom, hade varit så himla kul.

Har även varit på banken och satt in pengar så nu har jag råd med hyra tack och lov, haha. Vi försöker dock diskutera med hyresvärden om att få sänkt hyra eftersom vi inte har haft internet på snart en hel månad plus massa annat som krånglat... Känns inte som om vi ska betal fullpris för en handikappad lägenhet... Men vi får se.
På tal om lägenheten, igår när jag kom hem stod italienarna och lagade pizza till alla där hemma! Så himla mysigt! Och före det så hade Mariusz på jobbet lagat polska "platska" till oss, vegetariska potatisplättar typ, superdupergott! Och idag lagade George mat åt mig på lunchen, haha, jag är så sjukt bortskämd. Älskar mina grabbar <3 Känns väldigt lyxigt att ha kockar både på jobbet och hemma, hihi. Och särskilt när de dessutom lagar veggimat till mig ^^

 Jobbar heldagar idag och imorn men på lördag blir det sovmorgon innan söndag ledig, så gött :) Hade tänkt att jag skulle göra något på söndag men nu ha jag redan glömt det, haha. Nu ska jag iaf tillbaka till jobbet!

Inga kommentarer: