29 sep. 2010

Harry in my heart.

Den här morgonen har varit den mysigaste på länge.
Nu ligger jag och gosar med världens näst sämsta dator och Harry Potter. Dock finns han bara i TV:n :(
Ända sen jag var liten och började läsa de första Harry Potter-böckerna då jag var typ 9 år har jag önskat att jag också fick gå på Hogwarts... Jag önskade mig ett sånt brev där det stod att jag fick börja på Hogwarts skola så otroligt mycket när jag skulle fylla elva. Jag fick inget.
Så då tröstade jag mig själv med att hoppas på att man i svenska trollkarlsskolor började när man var tolv. Jag fyllde 12. Och fick fortfarande inget brev.

Men nu ska jag i alla fall till England. Kanske hittar jag Hogwartsexpressen där någonstans på Kings cross!
Hoppas kan man ju alltid liksom. Och då menar jag inte den där fejk-väggen, utan det riktiga tåget. I och för sig har det väl redan åkt iväg.. Jag är ju en månad sen, tusan. "Jävla oflyt hela ti'n" som Pölsa skulle sagt..

Igår hade vi "planeringsmöte". Det gick i stort sett ut på att äta paj och choklad och kolla på IDOL. Men vi jämförde i alla fall våra packlistor, bestämde att vi skulle pierca och tatuera oss och gå på marknader, så lite planering blev det allt. (Wow vad mamma skulle bli glad för DEN planeringen - not.) 
Har även fått en webkamera nu och tagit reda på att det finns trådlöst internet på vandrarhemmet - VÄRT!
Känns sjukt bra att både bli bloggnörd OCH bartender OCH London-bo på bara en månad.
Fan vad cool jag är.

"You never say 'Hey' or remember my name,
it's probably 'cause you think you're cooler then me" 

Inga kommentarer: