7 okt. 2010

Dancing with myself..

Igår på skolan testade vi flairing, vi kastade flaskor och försökte jonglera, haha. Gick väl sådär. Johanna filmade men har ingen usb-sladd med dig så tyvärr blir det ingen filmuppladdning :(
Sen gick vi in och åt lunch, igår fick vi veggies grönsaksspett med halloumi och couscous och sallad, myms.
Sen hade vi vodkaprovning och fick smaka på två olika sorters vodka, och så hade vi teori om hur man framställer alkohol och så och lite om vodkas historia. Vodka är ett gammalt ryskt ord som betyder "little water" tydligen.
Efter vår vodkaprovning så fick vi blanda lite drinkar, bl.a. Moscow mule och sex on the beach. Även screwdriwer och cape code. Det roligaste är att blanda drinkar!
På fredag ska vi ha likörprovning, det ser Rehanna fram emot höhö.


På kvällen träffade jag min älskade far, hans kompis Stefan och pappas kusin Elisabeth och hennes man James. Först möttes vi utanför en pub som hette Market Porter och jag kände mig väldigt utlämnad när jag kom dit först av alla och stod helt själv och såg förvirrad ut.. Sen kom det fram en kvinna som jag aldrig sett förr och frågade om det var jag som var Josefine! Då var det Elisabeth som hade känt igen mig för att jag var så lik min mamma, haha. Ibland är det tur att vara lik mor sin.
Sen kom pappa och Stefan och då gick vi till en spansk resturang och beställde lite käk, ännu mer halloumi! Sen åkte vi hem åt varsitt håll.


På kvällen drog vi till Roxy's för att alla i gruppen jobbade och avlöste varandra så då drack vi drinkar för 1,5 pund som vi gjorde åt varandra, värt.
Runt tolv var det meningen att jag skulle gå och lägga mig men så stannade jag en extra timme på Dover med Moa, Johanna, Rehanna, Lina och italienarna. Det skulle jag inte ha gjort.
Vi lekte lekar och dansade och så skulle jag stå på en stol och ta kort på alla med min systemkamera när alla skrattade och härjade. Så där står jag på mina klackskor på en pall och fotar, sen ska jag gå ner, och då ville jag inte hoppa av stolen för jag var rädd att ramla eller få väldigt ont i fötterna, så jag tog ett steg ner på en lägre pall, men den var mjuk! Så jag ramlade ändå. Och jag kunde inte ta emot mig alls för jag hade ju systemkameran i händerna så jag tänkte ju bara på att rädda den så jag slog i hela vänster ben rakt ner i golvet. Tack gode gud att jag inte slog i kameran. Eller huvudet för den delen.
Sen kom Gary (barägaren) och slog mig i huvudet istället. Tack Gary. Verkligen.


Så idag när jag vaknade var jag typ helt förlamad i vänster ben haha, hur ömt somhelst!
Jag och Rehanna funderar på att låta min lårkaka starta en foto-blogg så vi kan se hur den utvecklar sig.. 
Frågan är vad man kan ha för kläder på sig nu.
Bra Josefine. Du är och kommer alltid förbli ett mongo utan balans.


Idag ska vi alla brudar iväg till Oxford Street för lite shopping! Förhoppningsvis träffar jag pappa och dom då med :) 
Nu ska jag göra mig vacker! 


Solen skiner här i London.


Jag, Ceasar och Rehanna nära London Bridge!

Inga kommentarer: