24 okt. 2010

Fire!

Söndag den 24 oktober, buhu, bara en vecka kvar av kursen ju :(


Idag har Lina, Moa och jag haft en väldigt mysig förmiddag! Det började med att jag var ´hurtig och gick upp runt elva och handlade frukost till mig och tjejerna: Vi gjorde rostade mackor med avokadoröra, mozzarellaost, tomat och ruccola! Till det drack vi te. Det var seriöst den godaste frukosten hittills i England. Innan jag åker hem vill jag äta English breakfast och afternoon tea men vi har tyvärr inte hittat något bra ställe för det än :/ Tips?


Efter frukost och dusch så gick vi till Borough Market, vi tre alltså, och köpte varsin jättegod brownie, L och M köpte dessutom någon slags te-dryck med ingefära och citron. Det var tydligen äppeldagen eller något liknande idag för man kunde köpa hur mycket äpplen som helst på alla olika vis, färska, sylt, mos, dryck... Allting. Dessutom hamnade vi mitt i en teater där en gubbe var utklädd till ett äppelträd, haha!
 Nu sitter jag framför datorn med en cappuccin från PRET och känner mig väldigt storstadschick, ska snart lägga in massa bilder på datorn!


Ikväll funderar vi på att åka till Camden Town för att röka vattenpipa och senare ikväll kanske vi ska åka på Gay-klubb. Känns som om man måste ha gjort det innan man åker hem, haha.


Annars mår jag bra - piercingen läker, hostan är lindrigare, mitt hår växer, jag börjar bli fet och jag älskar fortfarande London. Solen skiner och jag har sovit sju timmar i natt efter kvällens rave-party!


Igår var vi alltså på Rave-party på en klubb som hette Fire. Dexter som är dörrvakt på Roxys fixade in oss gratis (shit vad cool jag känner mig som V.I.P!) och så gick vi in och dansade i några timmar.
Precis som på Minister of Sound så fanns det flera olika rum med olika barer och olika dunk-musik. Vi dansade häcken av oss och jag blev typ helt svett, det var så himla varmt där inne, helt galet. Musiken var bättre än på Minister enligt mig, och i ett rum var det en DJ som spelade samtidigt som en snubbe med bongo-trummor satt och spelade i takt - det såg as-häftigt ut.
Vi åkte taxi dit och hem, fast på hemvägen fick vi gå en bit innan vi hittade en ledig taxibil.. 
Sen väl hemma på Dover gick vi upp och åt natt-mackor innan vi kom i säng.
Innan klubben jobbade jag i två timmar på Roxys där dom hade en fest för någon bröllopsdag så alla gästerna var jättefina och uppklädda och dom hade två pinuppor som gick runt och delade ut konstigt godis. Hela kvällen hade typ amerikasnkt 50-tals tema så dom hade även en burlesque-dansös och ett jazzband. Det kändes lite nervöst att jobba och det var ganska stressigt första timmen, men mellan 10-11 hade jag och Ludde/John verkligen inget att göra, vi bara stod och kollade in i vägen och pratade med Troy och Lance..


Lördag förmiddag gick jag, Moa och Veronica på ett museum som handlade om Londons medeltida fängelser, haha. 
Nedanför försöker jag länka en bild där man kan se mig sitta i en gammaldags tortyrstol .
http://theclink.mediastorehouse.com/pictures_4105895/detail.html (om ni inte kan se bilden, prova att gå in på www.image-me.biz/clink och längst ner skriva in ID: 56097 , PIN: 1410)


Nej, nog för nu. Nu ska jag lägga in kort.


Hoppas allt är bra med er därhemma!


Mamma, var inte orolig för mig, du kommer ha mig hel och hållen i Sverige om två veckor! Har ni fått mitt vykort än? ÄLSKAR ER!


Två coolingar


Nyttig mat



Inga kommentarer: