11 okt. 2010

Helgen!

Har verkligen inte haft tid eller ork att sitta vid datorn och har heller inte tid nu heller men vad gör man inte för er älskade där hemma i Sverige!
I lördags hade jag en jättemysig förmiddag med pappa. Först sov vi länge på Dover castle och sen drog Johanna, Lina, Moa, John och jag till Camden Market - helt fantastiskt! Vill så himla gärna dit igen för det var så stort och så mycket roliga prylar! Sen kom även pappa dit och vi gick och kollade ett tag till innan vi började sightseeinga i London (och virra bort oss i tunnelbanan typ 10 gånger inkl. åka fel ett antal gånger). Tillslut kom vi i alla fall fram till Big Ben och London eye! Sen gick vi och kollade på Westminister Abbey (så nu har jag sett den i alla fall Lisa, hehe). Vi gick vidare och kikade in där premiärministern bor, sen hann vi även med trafalquar square innan vi skildes åt - buhuuu.
Saknar honom redan.


Sen på lördag kväll var det meningen att vi skulle gå ut men det slutade med att alla satt på Roxys hela kvällen istället. Jag och Johanna sprang fram och tillbaka mellan baren och hostelet och lagade mat och härjade. Jag var så himla trött så jag kunde verkligen inte hålla ögonen öppna, ändå så var jag ju tvungen att efterfesta på Roxys med alla goingar bakom baren, Sid bjöd oss på shots och det var jättemysig stämning!


Igår hade jag och Johanna världens bästa söndag! Vi sov ut och sen åkte vi till Hude Park, i parken satte vi oss vid sjön och tittade på folk och pluggade in drinkar och jag åt frukost ifrån Starbucks. Då kände jag mig verkligen London-aktg. Det var så mysigt. Sen gick vi runt en lång promenad i parken innan vi gick till Harrods och kollade.
Det varuhuset var preciiiis lika dyrt som sist gång jag var där ;) Vi hittade bl.a. en pälsjacka för inte mindre än 10 000 pund, alltså över 100 000 kr. 
Sen gick vi till Body shop och jag är härmed inte längre läppstifts-oskuld. Jag köpte mitt första läppstift. Vuxenvarning! Men det är ju så snyggt! Så slipper jag sno Anns hela tiden :P
Sen åkte vi tillbaka, käkade på Roxys, dom har världens godaste veggie-lasange, jag svär! Sen jobbade jag, eller ja, jobbade och jobbade. Det var filmvisning så jag stod och drack champange med Sid. Det är ju bara söndag en dag i veckan liksom.


På kvällen hade brudarna picknick på rummet med vin, kex och choklad, mys! Sen satt vi på Dover en sväng innan vi failade Bid Time när vi skulle åka med några irländare till en annan pub. Vi åkte taxi med en vidrig sextistisk taxichaufför som ville "squeeze our bums" barar för att han skulle köra oss till en pub som stängde efter typ en kvart. Så sen fick vi åka tillbaka. Tur att irländaren var en gentleman och betalade taxiresan tillbaka höhö.


Idag ska vi nog prova whiskey-sorter med Dave och det ser jag INTE fram emot, det är så vidrigt! Jag vill göra alla drinkar vi lärt oss under helgen, det är helt klart roligast. Förutom Cosmopolitan för den är äcklig.


Nu ska jag klä på mig och torka håret, solen skiner i London!


Pappa fotade mig i den klassiska phone-booth-posen.

3 kommentarer:

. sa...

COSMO? ÄCKLIG? ÄR DU GALEN! it's the one and only!

Josefine sa...

Då har du nog inte smakat den engelska bittra versionen ;)

Evelina Bergling sa...

Irländare, jahaaa... ;) HAHA!