5 okt. 2010

In love with Margarita.

Godmorgon Sverige.


Bar-rundan igår var väldigt kul, men jag var faktiskt en duktig flicka och gick hem redan innan klockan tolv. Var så himla trött efter flera nätter med alldeles för lite sömn så jag kunde knappt hålla ögonen öppna och Johanna ville också gå hem så vi drog ifrån Roxy Bar runt kvart i tolv tror jag, det var väldigt skönt att få sova ut.


Igår åkte vi taxi till Covent Garden och var inne på tre olika barer varav två var väldigt glassiga och en var lite mindre. Den mindre baren var en Tequila-bar! Dom serverade i stort sett bara Tequila och Margaritas och det var så gott! Jag provade en "pear and vanilla margarita" som var supergod. Haha, SUPER-god. (Ja jag har dålig humor.)


Jag smakade också på öl som smakade jordgubb, hur skumt var inte det? Men gott det med.
På hemvägen sjöng vi som tokar i taxin och sen avslutades kvällen på Roxy's, där får vi 50% på all mat och dryck, hur bra somhelst. Vi åt pizza där igår och den var också helt okej.


I morse vaknade jag och upptäckte att det låg två personer till här i rummet, haha. Tydligen hade dom kommit hit med Moa, Lina, Ann och Rehanna.
Ann köpte förresten två klistermärken för 20 pund igår! Haha. Så kan det gå när man druckit för mycket öl. Eller ja, köpte och köpte, hon skänkte bort sina pengar till någon fond och då fick hon två klistermärken, men 20 pund är ju typ vår dagsbudget, haha. Men vi har slutat reta henne nu ;)


En rolig konversation i morse var även denna:
- Ann och Rehanna, har ni likadana klockor bara olika färg? /Josefine
- Nej min är ju vit! /Ann
Tydligt tecken på att alkoholen inte går ur under natten.


Nu ligger vi och chillar efter frukosten, igår köpte vi ost som vi hade på brödet idag - helt plötsligt känns det mycket mer som frukost bara med hjälp av lite ost. Varför har dom inte ost?! Engelsmän kan verkligen inte det här med frukost.
Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag på skolan, men ikväll ska vi iallafall börja praktisera bakom bardisken! Jag ska "jobba" mellan 19-20, sen ska jag och Moa åka buss till Oxford Street och kolla läget. Känns lite nervöst faktiskt. Hoppas det inte är mycket folk.
För att vi ska kunna öva på drinkar så får vi andra i kursen köpa cocktails för 1,5 pund, det är knappa 20 kronor, om det inte är så fruktansvärt dyrt så kan man köpa fler och den bakom disken öva mer.. Hum. Vi får se hur det här systemet kommer fungera men idag ska jag i alla fall ta det väldigt lugnt, och när jag kommer hem ska jag detoxa för resten av mitt liv.


Ska försöka lägga in massa bilder i eftermiddag!


Greetings from London.

1 kommentar:

Evelina Bergling sa...

HAHAHA, Margaritas, du förstår inte hur mycket jag skämt ut mig själv med denna drink. Din uppgift när vi ses nästa gång är att lära mig gör den (och gärna några fler roliga jag kan slänga ihop). Jag är i alla fall bäst på att göra "gin och tonic" och "razz", sjukt avancerat! ;)