17 nov. 2010

Fredag hela veckan.

Fredag: Buss, buss, gå, gå. Sen var jag hemma hos Andrée och Pontus i K-stad, myslägenhet! Bra jobbat Hanna ;) Jag ger cred till dig!
Efter husesyn och lite chill framför tv:n drog Andrée med mig på hans tentafest på "campus" Hej studentliv fast jag inte pluggar! Träffade i alla fall många väldigt trevliga människor där och hade det jättemysigt. Spelade något förfest-spel, åkte kickbike inomhus, dansade och tjötade.
Lördag: Gå, gå, shoppade lite smink (wow vad girly det lät), lade ut hundra spänn på en otroligt VIDRIG s.k. "Lunchbuffé". Jag skulle snarare kalla det kompost. Vi åt på Åhlens resturang och sist gång jag åt där med mami var det helt okej, men nu var buffématen kall, riset var torrt och ihopklibbat, falafeln var helt superdry och en grönsaksgryta var helt bränd? Hur i all varla kan man ens servera sån mat? Och kaffet ska vi inte ens tala om, fy fan.
Sen gick vi i alla fall hem till lägenheten igen för att hämta väskor och klä ut Andrée som skulle på maskerad-skate :D


Lady Gaga?
Ja så fin kan man bli med peruk, klänning och strumpbyxor. 
Sen åkte jag den långa, sjukt sega vägen hem med buss igen och la mig framför TV:n för att titta på Martina Haags film, och den var faktiskt helt okej - särskilt när man är trött och ledsen. Eller ledsen för att man är trött kanske...


Söndag: Buss, buss, gå, gå, tunnelbana, trekk... Allt du kan åka typ förutom flyg, båt eller bil. Vi var i Norge jag och Lina och åkte ifrån Bengtsfors halv nio och var i Oslo halv tolv. Första lägenheten vi skulle kolla på låg i Majorstuen och var ett kollektiv och den var faktiskt helt okej, jättefin lägenhet men det blir ju såklart ganska stökigt när man bor typ 10 pers på ett och samma ställe, men den var sjukt central! Typ två minuter ifrån t-stationen. 
Nästa lägenhet låg på Röa (fast men norskt ö...) och var inte lika central men väldigt fin. Dock ville tjejen som redan bodde där endast ha en inneboende på minst 6 månader och det passade väl inte riktigt oss... Så vi får se vad som händer. Det är typ bara jobb som saknas... 
Det är banne mig svårare än vad man tror! Hela måndagen gick vi runt i Oslo, dock mitt i centrum, och letade. Fattar inte vilken tid på året som man ska söka innan alla företag som finns i hele varla redan har fullt med folk? Ska dock fortsätta söka jobb idag. Blir så himla rastlös av att gå runt här i lilla Bengtsfors. Jag ska försöka följa upp de jobb jag redan sökt också, hur man nu gör det... "Hej, har ni läst mitt CV?" Hur gör man för att inte låta alldeles för påträngande? Usch, det är svårt att inte deppa ihop när man bara får massa nej hela tiden. De jobben jag var så himla glad åt förra veckan ledde inte till något. På det ena fick jag inte ens intervju för att chefen var bortrest och igår fick jag mail att jag inte fick det ändå. Kuuuul. 


Jag har verkligen kommit från till två saker och fått större förståelse för två grupper av människor genom detta energiska jobbsökande:
1 - Studenter. Jag fattar nu varför man läser vidare efter gymnasiet. Du har alltid något att göra, du får flytta till en annan stad och du får regelbunden "inkomst", hur liten den än är sinar det inte så länge du klarar dina studier.
2 - Arbetslösa. Jag har nu full förståelse över den depression som ofta drabbar arbetslösa. Jag har suttit här rastlös i en vecka men nekat efter nekat jobb. Tänk att sitta så i flera år? Det är ju ganska självklart att självförtroendet sjunker och att man tillslut slutar att försöka.


Nu ska jag ta tag i mitt liv. Depp-dagen var igår, rycka-upp-sig-dagen är idag.
Därför bjuder jag lite på mig själv eftersom alla älskar när jag är glad.


Paint-skills deluxxxxxxxxxxe.
(Och extremt stor fjortisvarning(!) men jag hade ingen
 webkamera då jag var 14 så jag ligger lite efter i tiden, okej?)

1 kommentar:

Lisa sa...

Hahah, har inget med att göra att studenterna faktiskt kanske vill hålla på med det dom läser till? Hahha ;)

Va fluffig och söt är!