22 nov. 2010

"Monday Monday"

Har haft ännu en sån där tänkar-morgon så just nu känner jag mig helt full av känslor och tankar samtidigt som jag börjar bli helt tom och bara stirrar ut på snön genom fönstret och inser att allt löser sig väl på något sätt ändå. 
Det kanske kommer bli jobbigt, och livet kanske kommer göra så man får ont. Men det får man ta då. För just idag vet jag ju faktiskt inte hur någonting kommer bli.


Helgen var i alla fall väldigt trevlig. Åt middag med familjen strax innan jag drog iväg till Petra med Linet. Väl där hade vi en trevlig förfest med lite dans, facerapes, snack och härlig falsk-sång! Sen fick på något konstigt vänster skjuts till HC (Åmål är större än vad man tror, plus att det snöade ute) och kom dit jättetidigt. Då fick jag och Lina för att oss att vi skulle gå till Lilla Konsum för att köpa choklad istället för att dansa ensamma på dansgolvet så sagt och gjort. På tillbaka vägen dock så gjorde jag en klassisk vurpa... Vi gick och sparkade på vår lilla Pringelsburk och helt plötsligt sparkade Josefine för hårt och PANG, svanskotan rakt i hårt packad is på en hård asfalterad trottoar. Skönt. Det gör fortfarande ont fast det är måndag idag...
Sen hade vi ofrivilligt snöbollskrig med några tio-åringar som var ute alldeles för sent! Halv tolv? "Ni ska vara hemma och sova!!" "Gå hem till mamma!!"
Tillslut kom vi i alla fall tillbaka till HC där vi sumobrottades, dansade och hejade på Ann som stod och var olagligt snygg bakom baren! Den kvinnan är så sjukt vacker ska ni veta.

En inte riktigt lika snygg kvinna men hon vann i alla fall sumobrottningen mot Hanna!
Det var kul att komma ut lite trots att det inte alls var så mycket folk där, men det var trevligt och det alltid lika spännande att försöka komma hem ifrån Åmål. Den här gången hade Petras jacka blivit stulen, och nycklarna till hennes lägenhet (där vi skulle sova) låg i hennes jacka. Så såklart blev det en massa mas innan vi råkade haffa Tony och Daniel så vi kom hem, haha. Fyllepizza på det. (Som vanligt går min loose-weight-after-London-diet-åt-helv*te.)


Söndagen var typm världens bästa bakfylle-dag. Jag älskar att vara sådär lite lagom seg bakfull så man inte mår dåligt men är alldeles för sleten för att göra något ansträngande, då har man liksom rätt till att inte göra något alls. Det gör jag ju vanligtvis också, typ som idag, men när man är bakis kan man vara lat med gott samvete :) Så jag och Joel åt pizza, godis och hade ett minimara med Harry Potter-filmer!


På kvällen följde jag med mamma på Zumba! Det var faktiskt väldigt roligt trots att min koordination är världens största skämt och min svanskota fortfarande gjorde oväntat ont.
Men vi dansade och skrattade och tjoade in emellanåt. För er som inte vet vad Zumba är, är det en slags latinamerikansk dans som influeras av afrikansk dans och salsa. Mycket skaka rumpa alltså ;) Lite HC-style med andra ord, haha. Skönt att få röra lite på sig i alla fall!


Nej, nu ska jag fräscha till mig och sen gå ner och köpa jäst för att baka lite hade jag tänkt. Sen funderar jag på att julpynta, det är ju snart Advent för bövelen! Fy vad mysigt!

Inga kommentarer: