20 nov. 2010

Smashing Saturday goes Asia

Tror banne mig jag fått en ny favortlåt. Cigarettes av Russian Red, hur bra somhelst. Alla youtubeklipp sög dock, spotifya istället!
Igår var jag som ni kanske vet, om ni är uppdaterade "kääääära läääsare", i Göteborg med mina älsklingar Moa och Linet. Gick upp tidigt och mötte Andreeew först som är hand-kapad (handikappad) och sträckt nacken så han inte kan gå, så snäll som jag är (tomten kommer ju snart!) körde jag honom till sjukgymnasten i Långed runt halv tio, hurtigt.
Efter det åkte vi med Moa bakom ratten och hennes pappa i passagerarsätet till IKEA i Kållered (Kållerud?) för att Linet skulle fixa med papper och för att prova IKEA-maten. IKEAs pannkakor för 4 av 5 toasters faktiskt. Det enda jag kunde klaga på var att jag tyckte maten var lite för kall och lite för lite fyllning (ost och spenat) men oj vad mätt man blev, gött.
Sen drog Moa och fadern i väg ner till Malmö och Lina och jag gick på Willys alldeles för länge så vi fick ett movie-moment när vi sprang till bussen! Ni vet, vifta-med-armarna-och-skrika-STOPP, STANNA!- Och-rusa-head-over-heels-ut-i-trafiken.


Jag och Linet. Förbannade storköp med alltför billigt godis.
Sen åkte vi in till Brunnsparken i alla fall och träffade Lisa <3 Så fick hon guida mig till Avenyn (ja, jag vet att jag är pinsamt dålig på geografi) där jag skulle ha min intervju som jag såklart hoppas gick bra. 
Sen fikade vi lite och sen åkte vi tåg. Känns som om jag bara reser nuförtiden så jag kan vara trött idag med gott samvete! Karlstad-Bengtsfors-Oslo-Bengtsfors-Göteborg-Bengtsfors.
Var helt slut och somnade väl strax efter kl tolv igår med massa tacos i magen, myms.


Idag har jag tvingat med Andreeew till Strömkulle där höjdpunkten såklart var heliumballongerna, höhö. Nu blire nog snart pizza, ska tvinga mamma och pappa att beställa nununu så jag hinner äta innan det blir parteeej i Åmål, long time no seen: HC.

Inga kommentarer: