29 jan. 2011

It's gonna be a bright sunshiny day

Åh gud vad skönt det är att vara "Hemmaaa-aaahh-ahhh-aah" hos hela familjen, melove!
Bra beslut att inte dra til HC också, saknar dock Ann, Victor, Amy och alla andra åmålare (och såklart ivssa Bengtsforsare) ganska mycket vid det här laget men jag pallade verkligen inte. Kom liksom hem vid nio och att jag skulle köra bil (om jag skulle varit chaffis) hade typ varit lika med döden så nej. För eran egen säkerthet, och min, så var det bara bra att jag var hemma och myste med mamma och pappa istället. Dom hade gjort i ordning hur fint somhelst med kex, baguetter, ostar, räkor (till dem), vin och tända ljus. Haha, låter väldigt romantiskt men har man världens goaste föräldrar så har man!
Snart ska pappa och jag undersöka the grudge också. Se om hon kommer krypande ur datorn så vi kan slå ihjäl henne.

Idag har jag enoooorm träningsvärk också, OMG. Kunde knappt ta mig ur sängen! Men då vet jag att jag ansträngt mig i alla fall. Sen gillar jag träningar då jag tränar muskler jag inte knappt visste fanns, haha.
Ska försöka masa mig iväg till Karlstad också. Dock känns det väääldigt långt bort nu, med kollektivtrafik typ tre timmar, fifaaan. Och här sitter jag i pyjamas och försöker bestämma mig för om jag ska duscha eller inte haha, livet är bra härligt.

Fick även en kommentar som jag känner att jag måste kommentera (höhö) om varför jag har så konstiga rubriker. Det är ofta sångtexter, eller inspirerade av sångtexter, eftersom jag lyssnar extremt mycket på musik. I stort sett hela dagarna. Det är mer ovanligt att det är tyst än att det spelas musik. Varför jag väljer att sätta såna rubriker är för att jag för det mesta inte vet vad jag ska skriva för rubrik. Visst, man kan ju ha dagarnas namn "Lördag" men det är ju ungefär lika givande eller hur? Det säger ju inte direkt mer än vad en textrad av annan sort berättar om vad inlägget kommer handla om.
Sen lyssnar jag mycket på texten när jag lyssnar på musik, och ofta påminner orden mig om något, en känsla eller ett minne, eller något jag bara vill skriva om. Eller så lyssnar jag på musik när jag bloggar och en viss textrad spelas upp och så skriver jag ner den istället för "Träningsvärk" eller "Fredag kväll".
Jag tycker dessutom det känns personligare. Min blogg, mitt sätt. Det finns ju bara två alternativ liksom, take it or leave it. Stör ni er så behöver ni inte läsa, jag överlever nog ändå :)

XXXXXXXXXXOOOOOOOOO <3

Inga kommentarer: