26 jan. 2011

Now I command you to - Dance!

Åh, på med musik så jag orkar diska.
Ska banne mig göra världens peppigaste disk-lista någon dag som man kan skråla med i och som gör att man diskar skitsnabbt så man blir av med eländet. Har till och med hällt upp vatten i hon (som säkert redan är kallt) bara för att få mig att masa mig dit lite snabbare. Det gick inte så bra. Mysigare att blogga och facebooka med en kopp kaffe till sällskap.

Idag har det varit en hyfsat händelserik dag må jag säga. 
1 - Jag sov huuuur skönt somhelst inatt, trött som bare dock men har ju säkert 10 timmars sömn att ta igen den här veckan, haha. 
2 - Blev klar i tid och inget tjafs på jobbet. Allt gick väldigt smidigt idag.
3 - Vi hade brandövning på jobbet som skulle vara "hemlig". Dock har Fredrik och Fabio sagt flera gånger att det snart ska bli brandövning. Samt att de idag gick och viskade till varandra, en gubbe kom och inspekterade brandlarmet samt att Fabio sa att vi skulle hämta våra jackor i omklädningsrummet för att det "kanske" skulle bli brandövning. Eh. 
Sen ringde det så alla på DnB knallade ut, helt lugnt och alla hade jackor/kavajer på sig för alla visste om det. Sen stod vi ute i en minut innan vi gick in. Väldigt bra övning. Sjukt dramatisk må jag säga.
4 - Fick beröm av chef-chefen som äger kantinen, minns inte vad hon heter men det var kul! Och så frågade hon om hur länge jag tänkt stanna i Norge osv, spännande.
5 - På hemvägen såg jag soldater/väktare vid slottet med roliga hattar som stod och tuffade sig med sina gevär, och slottsporten var öppen, kungen kanske var hemma?
6 - Gick vilse i något bostadsområde på vägen hem, men det var så fina hus så det var bara mysigt. Arkitekturen i Norge är så himla mycket finare än Sveriges.

Underbart hur solen står högre och högre på himlen för varje dag man går hem. Helt fantastiskt, sen att man hör fågelsång också, härligt! Riktigt njöt av att gå vilse med solen i ögonen, varmare börjar det bli också. Vissa mornar är det till och med milt ute. 
Snart ska jag börja gå i mina klänningar! Ska mysa till dem lite bara med strumpbyxor, koftor och sjalar så är man vardagsfin!
Klänning är väl typ det lättaste sättet att piffa till vardagen på tror jag. Mysigt, o-thight och snyggt! Lätt att dra på sig också, man behöver ju bara matcha en sjal och strumpbyxor liksom. Så synd att säkert 70 % av mina kläder är i Sverige, känner att mina klädval är väldigt begränsade.
Ska ta stora resväskan hem, tvätta allt, och ta hit sjukt mycket kläder. Det suger lite att jobba i kantinekläder, då är man seriöst ALDRIG snygg på jobbet.


Nu ska jag diska, skål!

Inga kommentarer: