27 jan. 2011

The world wont stop turning tonight

"Disk-lista"
Jag kör på disklistan och peppar upp mig inför träning ikväll! Fan vad taggad jag är efter världens längsta dag på jobbet efter veckans sämsta natt hittills då jag låg och drömde om baguetter och streck-koder. Herregud. Det säger inte lite det. Jag behöver helg. Och träning. Väntar på Ebba just nu men kommer inte hon inom 20 minuter drar jag på mig skorna och knallar iväg för jag behöver verkligen rensa tankarna.
Har äntligen fått tummen ut och fixat lite med CV:t också, och anmält min ledighet nästa vecka till Adecco. Om en vecka är jag påväg till Gbg för att flyga till London, gud vad jag har saknat alla! Längtar!
Om om 25 timmar sitter jag på bussen hem till familjen och vännerna i Sverige, nästan ännu bättre. Vill ha myskväll med min mamma! Hoppas jag hinner med allt som jag vill hitta på. Måste ju tvätta och bröta också, fy fan vad ovärt. Bättre att köpa nytt ;)
På tal om köpa finns det fake-one-pieces på Cubus för 99:-




Dock vill jag ha en babyblå isf. 


Räknar verkligen ner minuterna tills jag äntligen är i Årjäng och kan krama om min mamma. Är så himla trött så det är helt sanslöst.
Måste bara skriva av mig lite. Förlåt.
Men som sagt. Snart ska jag börja söka fast jobb, nästa vecka för att bli exakt. DnB är ett ställe jag trivs på men jag vill inte bara vara "vikar" längre för det är så jävla svårt att veta hur mycket ansvar man ska ta. Ibland är det meningen att man ska fixa allt och ibland gör man allt fel för att man försökt, jag fattar inte riktigt. Så att bli "likvärdig" anställd hade varit skönt, för då vet man att man har något att säga till om. Även om jag verkligen känner mig en i gänget så känns man alltid tillfällig, och som om man kan bli utbytt närsomhelst. Och det är ju precis det är man är. 
Hade tänkt och söka lite olika jobb, det roligaste hade ju varit bartender, såklart! Men man får ju tyvärr inte servera alkohol här förrän man är 20 så då lär det ju dröja minst 3 månader till. Segt. 
Vet inte om jag vill fortsätta jobba med mat heller. Kanske är dags att prova något nytt?
Ett tips då när du/jag/vi/ni/man/alla skriver CV är att SPECIFICERA sig. Ska du söka jobb på massa olika ställen gör då inte tabben att skicka ut samma CV till varje. Och FÖLJ UPP. Tro mig. det misstaget gjorde jag med kanske 50 jobb som jag kunde ha tänkt mig i höstas. Men fattade jag att man skulle ringa och tjata lite och  vem man var? Nej. Det ska man. VISA UPP DIG. "Sälj dig". Men ta inte vilken skit somhelst bara för att du är ny eller ung. Alla är nybörjade i början men bara för att man inte kan eller vet allt så är man ju inte dum! Fråga hellre en gång för mycket än en gång för lite, det kör jag med med resultatet att jag nog är den mest tjatiga på hela jobbet ;)
Och bild på CV:t. Kom ihåg det!






Nu ska jag träna! Girya och crosstrainer, vad skönt det ska bli att få upp lite värme, här fryser jag ju ihjäl. Fingrarna är så stela att jag stavar typ fel på varje ord :P


Puss på er, ni är söta, kom ihåg det!
<3

Inga kommentarer: