20 feb. 2011

He's got the Cologne

Åh, underbara helg:
Åkte som sagt hem i fredags och var hemma perfekt i tid till Tacos-middag hemma, mu-ums. Sen slappade jag bara i soffan med mamma, precis som det ska vara.  Och somnade i soffan. Som vanligt. Varför är det aldrig någon som väcker mig när de släcker och stänger av TV:n så jag slipper vakna klockan fyra mitt i natten av en lillebror som kommer hem efter en fest och säger att han ska sätta sig och lira CS mitt i natten? Hm.
Well, well.
Lördag vaknade jag i alla fall i min egen säng och åt frukost med mami innan jag degade framför TV:n och slingade håret - Så nöjd! Äntligen är den värsta utväxten borta och det känns så himla mycket fräschare nu. Love it. Tack mamma! Träffade även Hanna och Linnea nere på Konsum när jag köpte färg och lotion, kul att se lite folk!
Sen har jag även hunnit med ett besök ute hos mormor och morfar, så himla mysigt. Kak-kalas och skidor såklart. Åkte inte själv men kollade på TV:n. Får ju försöka sätta mig in lite i det nu när VM snart börjar! Som ni kanske redan vet är jag världens minst sportintresserade person. Vet typ bara att Zlatan spelar fotboll, men jag vet inte vilket lag. Dessutom tycker jag att han suger, att han är galet överskattad. Folk får säga precis vad de vill om mina åsikter, jag kan säkert inte ens argumentera emot eftersom jag kan så lite om sport. Jag fattar typ inte ens "offside" fast jag själv spelade fotboll tills jag var 15 år.
Det jag vet om skidor är typ att det är jobbigt och att dom dricker blåbärssoppa. Fast jag ser verkligen fram emot VM så jag kan bli lite insatt, ska upp och kolla på det nästa helg med Ebba, ställa oss i skogen och heja :D Ska bli as-kul.
När det var OS kollade jag mest på Curling och har fortfarande inte lärt mig reglerna - men heja gör jag ändå, älskar damlaget i Curling.

Nog om sport - mer om min helg: Efter bersöket hos sötaste morföräldrarna blev det typ tio minuter på gitarren, tio minuter på Kickis med gulliga Eve och Sara <3 Gaah, saknar vårt gäng. Saknar alla fester i somras och alla myskvällar. Gud vad nice det ska bli med vår och sommar och VÄRME snart. 22 minusgrader inatt... INTE OKEJ!!
Kvällen och natten igår i alla fall tillbringades i Långed och i Åmål, hade sååå mysigt! Moa bjöd på middag och Lina, jag och hon dukade upp med fyra vinflaskor till tre personer, haha. Allt gick inte åt kan jag lova men det såg kul ut, hej alkis...
Maten var i alla fall superb: Veggie-lasagne och Moas "rockyroad" till efterrätt. Sen såg vi lite på melodifestivalen och dissade allt som vanligt, så svenskt, så dåligt, så pinsamt. Men ändå tradition. Glad att jag missar mer än halva skiten faktiskt. Nu när jag såg en delfinal kände jag att jag inte alls brydde mig mera, haha. Har de dessutom valt ut de sämsta de kunde hitta till konfrencierer eller? Annars brukar det ju vara de som leder tävlingen som faktiskt har lite klass men nu var det helt insane dåligt. Världens mest kassa skämt, ful styling och allmänt dåliga på att improvisera, nee.

Efter att inte orka se mer på skiten åkte vi med Isabell och Sara hem till Filippa och pratade lite. Såklart skulle vi vara lite tjejiga också och satt tillslut och diskuterade feminism, kärlek, familjer och alltihop.

(På tal om feminism och veggie-lasagne läste jag GP igår och idag med många intressanta artiklar och repotage om just dessa två ämnen. Kommer tillbaka till det så småningom, hoppas jag.)

Sen drog vi i alla fall till HC för att träffa Ann och Victor som jobbade. Gratis inträde och tur var väl det för annars hade jag nog krävt pengarna tillbaka. Inget drag, ingen Ann. Dock en Victor, söt som vanligt. Duktig också, you go boy!

Idag är jag väldigt seg. Kom hem halv fyra inatt och har sovit sex timmar, men jag har degat klart nu och ska ut och få mig lite sol. 10 minus men strålande solsken, det är jag glad för.
Sen ska jag försöka hinna vara lite social också. Och blogga ännu mer. Känner hur det kliar i fingrarna av att skriva efter positiv feedback och en dags paus - Whiho!

Jag känner även att även om det är en hobbyblogg vill jag på något vis utveckla den, fördjupa den, påverka, provocera och höras lite mer.
Hm. Tåls att tänka på. Har som sagt massa bra idéer. Måste skaffa mig ett anteckningsblock att ha i väskan och skriva ner alla bra idéer.
Skriva mer överhuvudtaget måste jag ta tag i, och spela mer! Ska nog dra med min stålsträngade till Norge, börjar tröttna lite på slöa nylonsträngar, haha.

Nu ska jag klä på mig eskimåkläderna och dra ut i skogen - Härliga Dalsland och skog. Vad gött det är när man bor på två ställen på grund av den anledningen. Tillgång till storstad på veckorna och bara att komma hem till landet på helgen, det är ju perfekt.

Hörs darlings. <3


Me just before my prom, in my lovely dress I will never ever ever get rid of even though I probably never will get the chance to wear it again, in my garden, when it's green.
I like green. Underestimated colour.

1 kommentar:

Linet sa...

Josefine, jag är ledsen att behöva säga detta... men vi drack upp allt vin. Det sista vita försvann hos filippa. Så du kan med all rätt klassa dig som alkis.

xoxo, posh spice