28 feb. 2011

I think the sun will melt the snow away just to reach the ground

Träning <3
Promenaden hem är mer hälsa än träning, det är sååå gött med lite frisk luft efter att ha jobbat inne en hel dag. Längtar tills det blir varmare (även om temperaturen ligger på 0 nu, värt!) så man kan sitta ute på lunchen... 
Värmde i alla fall upp med crosstraining innan Zumban och styrketränade efter. Är helt slut nu och firar med lite nutella, haha. Shit vad äcklig jag har varit idag. Men jag är snäll mot mig själv och får frossa lite idag, har inte haft en av världens bästa dagar men det är okej. 


Allt kan ju inte hur bra och flyta på perfekt jämt. Ibland har man det lite motigt och då får man vila lite, umgås med goa folk som gör en glad, handla något fint eller hitta på något som får en på andra tankar. Träningen gjorde mig mycket gladare och tröttare som gör att jag inte känner mig lika sur längre. 
Sen är det alltid lättare för mig att hantera ilska/besvikelse/sorg eller andra tunga känslor genom att skriva ner dem så det blir mer konkret. Som ni vet tänker jag mycket, dramatiserar, blåser upp och skadar mest mig själv till slut för att problemen egentligen inte är så stora eller jobbiga att lösa bara jag på något vis kan se dem istället för att de bara ska snurra runt i huvudet. 
Det är samma med mina to-do-listor. Då får jag ner alla måsten på papper så slipper man fundera. Gör jag det idag eller imorn spelar ju liksom ingen roll, men till slut kan jag i alla fall stryka dem.


Just nu njuter jag av att äntligen vara mätt, väldigt mätt, i magen och bara djupandas lite och släppa den här dagen. Jag har varit bra idag.
- Jag gick till jobbet, tjänade mina egna pengar
- Gick hem, var sur
- Tränade fast jag var irriterad, blev glad igen
- Handlade och hade galna skrattanfall med Ebba
- Lagade middag och fixar och donar och står i hela tiden.
Jag är stolt över mig själv. Väldigt stolt. I alla fall den här dagen då jag helst bara ville lägga mig ner och grina eller alternativt slå ihjäl någon. 
Gjorde ingetdera. Bra Josefine. Du är duktig, idag igen.


Jag måste faktiskt få peppa mig själv i min egen blogg. Svart på vitt.
Good Joooooooob!


Nu säger jag godnatt och att jag ska nog byta bloggserver. Blir förbannad när jag måste "köpa" utrymme till bilder, dålig stil. Vill man uttrycka sig i bild borde man väl få det utan att betala för det. Sjukt dålig stil. Det känns enormt tråkigt att inte kunna lägga upp foton.
Får se hur jag gör, får tänka mer imorn. Nu är det ju snart natten.
Och imorn är det - TISDAAAAG!


Puss på er.
- Du är fin.
- Underbar.
- Älskvärd.
- Och imorn ska du le mot dig själv i spegeln och hitta minst tre saker du gillar hos dig själv utseendemässigt och på insidan. För det finns sjukt många fler än tre. 
Världens enklaste sätt att få en bra start på dagen - Le <3

Inga kommentarer: