21 mars 2011

I am awesome cuz I know how to cross the roads

Gaah! Blir galen på vad bra musik jag har börjat hitta, I'm on it!


Vaknade på helt fel sida och har försökt tvinga mig själv till att vara glad så nu är jag glad :D
När jag gick i terapi fick jag som tips att aldrig döma en dag utifrån hur den börjar, att man själv har makten att påverka den. 
Och att när man har en dålig dag, försök att bara tänka positiva tankar, hur löjliga de än är så bara mata på! T.ex. om man går hem ifrån jobbet, som jag gör varje dag, omvandla allt till positiva grejer typ,
"Åh vilken fin dag, solen skiner och det är varmt"
Istället för: "Jävlar vad trött jag är, jag tar trikk-jäveln hem, helvete".
Och hindra sig själv från att tänka illa om andra, istället för att tänka att någon har en ful kjol eller att idioten står i vägen - stoppa den tanken och tänk något positivt om personen, typ att hon har snygg frisyr istället för att hon har ful kjol. Välj vad du vill fokusera på, bestäm dig för att i alla fall försöka göra dagen till en bra dag. Försöka är det bästa man kan göra :)


Måndagen är i alla fall halvklar och det har varit typ 10 plus ute sa dom, så sjukt nice!
Och har gått och lett hela vägen hem för att jag bara kände mig så glad, härliga tider.
Längtar som bare den till helgen också, hemhemhem och träffa massa goingar, wiie! <3


Zumba ikväll, sha-sha-sha-sha-sha-shake it!

Inga kommentarer: