29 mars 2011

I will remember some day

Ingen snö på gatorna, solsken, fågelsång, lättare kläder, tunnare skor... 
Älskar dig underbara vår!

Idag har jag prövat en ny grej:
- Macarons. Och DÄR sprack mitt nya löfte efter en dag, haha.  Men nya tag, jag var ju faktiskt tvungen att pröva dessa hajpade små bakelser som är typ marängbakelser med någon fyllning i och dom finns i hur många olika smaker somhelst. Och jag kan faktiskt säga efter att ha provat olika smaker tillsammans med kollegorna på jobbet att jag tycker verkligen att de är överskattade. Jag trodde det skulle vara som himlen i munnen, smaksensation, en riktig så där "mm. mmmmmm. MMMMMMMMMMM!!!!!!" - Upplevelse men ack så besviken jag blev. Det var typ bara en sort som var god som smakade fläder, dom andra... Tja, jag vet inte. Dom smakade lite konstigt. Precis som med den norska brunosten, man vill och tror att det ska vara gott och så är det inte alls som man föreställt sig utan mer som snabbmakaroner jämfört mot färsk pasta. Går ju att äta fast nä. Ovärt.

Sen fick jag lära mig att en ny arbetskompis som jag i typ tre veckor har trott hetat "Estony" heter egentligen "Esany". Så som man uttalar det i alla fall, haha. 
Jag är verkligen sämst på namn också. Och fattar inte om folk heter en grej eller om det är deras smeknamn, hur man nu ska kunna veta det när alla personer runt omkring en alltid kallar en viss person för typ "Sten" om dom heter "Stenberg" eller vad vet jag, men sånt fattar aldrig jag, när man har något helt annat ord för något/någon och sen blir man dumförklarad när man inte har fattat att det inte alls är så :P Haha. Själv har jag blivit kallad Nils då jag heter Nilsson, fast eftersom jag är tjej kanske man fattar det ändå.
Fast en gång åkte jag buss med Anni som vi alltid gjorde under gymnasiet då hon sa till sin kille att hon var med Nils. Då undrade han vem fan Nils var :D 

Idag har jag dessutom bytt en tröja som jag köpte igår, dålig stil men väldigt snäll kassörska så jag fick byta direkt, utan kvitto till och med. Knappen gick sönder första gången jag använde den :( 
En sån där cool college-tröja som jag inte velat ha för att den var mainstream. Men nu köpte jag en ändå för den var snygg och skrek "josefine, köp mig, köp mig".
Och visst sparar jag pengar, men samtidigt är det första gången i mitt liv som jag inte sparar till något särskilt viktigt, eller särskilt dyrt. Tidigare har det varit körkort, balklänning, studenten, kamera, resor... Nu är det helt plötsligt min semester och mina mys-festivaler och en eventuell tågluff  - varav inget är såpass dyrt att jag inte kommer ha råd med det om 3 månader. Det är helt fantastiskt underbart att kunna ha pengar och faktisk använda dem också till roliga saker, lite vardagslyx så som en öl på kvällen med några polare, en ny tröja eller god mat på helgen. 
Det känns så bra fast jag samtidigt får dåligt samvete eftersom jag inte egentligen behöver sakerna. Jag behöver egentligen inte en ny tröja. "Jag borde spara mina pengar" säger min hjärna direkt, men jag behöver ju egentligen inte spara om jag inte vill längre. Det är liksom inget jag måste ha pengar till nu förutom hyran och lite mat. 

Gud vad jag babblar, städa var det ju... Åh, jag orkar inte. 
Sova låter bättre, eller film! 
Kan städa när sambon kommer hem så kan ju hon få nöjet att hjälpa till ;)

Puss på er, hoppas ni haft en fin dag!


En lycklig Josefine i Notting hill Hösten 2011

1 kommentar:

Pätra sa...

har du tagit en framtidsbild?:P hösten 2011:D