28 mars 2011

Where do you wanna, where are you gonna sleep tonight?

Blå måndag idag som Trang sa. Klok tjej det där. 
Det innebar tydligen att alla var lite sega och det stämde på pricken, dessutom var det ju mörkare på morgonen då vi ställde om klockan här om natten så jag var inte på mitt mest strålande humör när jag vaknade, men nu är jag gladare :)
Sitter och lyssnar på Veronica Maggio och Timbuktu och räknar ner dagarna tills min lediga sommar får ta plats i mitt liv (60 arbetsdagar). Kommer bli "fab". Och jag ska vara så snygg i sommar!
Hattar, blommor, jeansshorts och bränna. Och solbrillor såklart.
Har ett par här i Oslo som jag tog med ifrån Sverige för några veckor sen men kan verkligen inte minnas var jag fått tag på dom? Sköna är dom i alla fall så jag är nöjd ;)


Måndag: Nya vanor. I helgen insåg jag att jag hade gått upp ännu mer i vikt. Herregud. Ni som inte ser mig måste väl tro att jag är världens fetto vid det här laget och ja, jag grinar lite, men jag inbillar mig att det är muskler. Jag hoppas det. Snälla gud låt det vara muskler, jag orkar inte bli tjock. 
Men jag ska i alla fall skärpa mina matvanor på nytt, jag har slackat lite för mycket nu och jag vet ju att det är dåligt för kroppen och framförallt mina stackars tänder om jag ska gå och småäta massa frukt, juice och godis på jobbet som dessutom är sockerbomber alltihop. Så nu är det nya regler:
- Mer sallad
- Inte så mycket bröd (inte bra för min mage/matsmältning)
- Mycket mindre juice!
- Endast en frukt om dagen
- Mer vatten! (Annars går jag bara och småäter...)


Okej, dag ett med mina nya mål funkade superbra i alla fall och jag vet ju att jag kan om jag vill! Och vill bara påpeka för alla att jag är egentligen inte så orolig för att gå upp några kilo hit och dit men jag vet att frukt och juice innehåller väldigt mycket socker som varken är bra för kroppen eller tänderna i för stora mängder, alltså vill jag sluta med det eftersom jag är så himla sockerberoende. Det är ju som nikotinberoende.
Och jag tänker inte bli träningsnarkoman så då får jag ändra mina matvanor lite grann.
Underlättar dessutom väldigt med maten om sån skit inte finns i min närhet, gaaah! Så nu tänker jag inte heller köpa godis eller russin eller frukt hem om jag inte ska träna för då knaprar jag bara på det istället.
Därför var det lite svårt att vara hemma i helgen med också med allt gott som finns på helgen... 
Men då borde man ju iofs få unna sig. 
Lördagsgodis och fredagskos väl. Och söndag är ju bakisdagen då allt är tillåtet ;)


Nej nu ska jag packa upp min väska och dra iväg på zumba alldeles strax! Gud vad roligt det ska bli!


Puss och hej! <3
Hoppas ni haft en fin vårdag hittills :)

Inga kommentarer: