31 mars 2011

With raindrops of glitter in her hair

Fredag och lön imorn, yej! Har ingen aning om vad jag har på kontot för tillfället. Säkert alldeles för lite. Och ska jag betala hyra imorn :( Men bo måste man väl. Typ.


Idag regnar det snöblandat regn och i morse försov jag mig. Så jag hade min skinnjacka och mina tunnaste skor, ingen halsduk, inga vantar och ingen mössa eftersom jag inte kunde tänka så mycket när jag fick stress-sminka mig och rusa till trikken. Men det var det faktiskt värt för att få sova en halvtimme extra, haha. Och så fick jag ju äta frukost på jobbet, ny-stekt bröd, myms!
Lite stressig förmiddag men annars lugnt under lunchen. Just nu står jag i "oppvasken" och det är faktiskt ganska skönt, jag kan vara osocial och sjunga högt för mig själv, perfekt :D Sen jobbar jag med Kristina och "Esany", kan verkligen inte stava (tror jag) och vi är ett sjukt bra team må jag säga, allt går som på löpande band, bokstavligen, höhö.
Det är bra med lite variation på jobbet in emellanåt så man inte tröttnar.


Sen gick jag runt lite på Aker Brygge och drömde mig bort. Jag köpte äntligen en concealer som ska bli spännande att pröva. 


Nu provar jag att laga linser för första gången. Gick väl ganska dåligt för att vara första försöket genom att koka sönder allihop. Men det ska ju ändå bli någon slags "mixad röra" som man kan kan till bakpotatis så jag ska bara mosa alltihop och vänta på att potatisen blir klar i ugnen. Smakade gott gjorde det i alla fall.
Hittade en ny-gammal veggie-kokbok hemma hos mig som jag antagligen fått av Andrées mamma när hon rensade bland alla sina böcker, yej! Hade inte sett den förr men det var massvis med goda och enkla recept, bara att börja beta sig igenom - gott gott.


Hörs senare, nu ska jag laga mat!
Pyss <3


Linsröra:
- 2 dl röda linser (anting på burk eller såna man kokar själv)
- 1/4 gul lök
- 1 msk tika masala, eller någon annan curry paste
- 1/2 dl vatten
- 2 krm spiskummin
- 2 krm timjan
- Salt, peppar


Koka linserna, hacka löken, mixa alla ingredienser. Servera till tapas, färskt bröd, grönsaksstavar, tunnbröd, bakad potatis, eller vad man är sugen på :)
Jag kokade mina linser MED löken för annars tycker jag den smakar så starkt. Sen kryddade jag med timjan, salt, peppar och basilika. 
Varning. Jag har inte smakat än.

Inga kommentarer: