22 apr. 2011

Wiwiwiwiwi

Ny design och jag är så nöjd :D Haha, känner superduktig nu när jag kan typ 2 funktioner i ps och har haft lite tålamod med blogger-desgin-verktygen.
Har ju som sagt haft väldigt dåligt med utrymme på bloggen men nu har jag hittat någon slags "picassa-album" som det hette där jag hade mitt bildarkiv så där ska jag nog börja rensa lite. Alla bilder man laddar upp hamnar ju inte ens på bloggen så då är det ju onödigt att de ligger där och skräpar.
Måste dessutom tänka på att förminska dem innan jag laddar upp dem, husk husk.

Idag här och nu sitter jag fortfarande i morgonrocken och pimplmar vatten som en fisk.
Lite lätt ångest över igårkväll för woooow, den var så menlös så jag tror jag grinar. Tack vare Lina blev den överlevbar. Läs mitt lilla Lins blogg här: Linet med Flinet
Enjoy!

Igår var vi som sagt i Götet och myste runt, träffade finaste Sofie som jag inte sett på typ ett halvår - gos!
Så med henne vandrade vi runt i lite Second hand-butiker där jag fyndade en korall-rosa kavaj och både Moa och Lina hittade byxor.
Second hand ÄR mycket bättre i Sverige än i Norge, större affärer, bättre sorterat och större utbud. Tack tack.
Sen käkade vi på ett supergott kebab-hak på Järntorget och häll oss mätta i typ 6 timmar. Eller i alla fall jag, dom andra var nog mätta resten av dagen, kvällen och natten.
Jag hittade även ett par coola jeans med hög midja inne på Monki, jag vet att jag bara handlar på Monki men det är ju så snygga grejer till hyggliga priser. Kollade efter boyfriend-jeans inne på JC men allt som fanns under 1200 spänn var stuprör vilket alla mina jeans redan är. Jag skulle kunna köpa 500 par Crocker för jag älskar dom men hur onödigt är inte det egentligen?

Anyhow. Satt och lekte "Vad man får ta med sig till en öde ö" på tåget hem. 
Leken går till så att någon i gruppen tänker ut ett hemligt tema, typ "Allt som är rött", och alla andra ska försöka komma på temat med hjälp av att brainstorma och fråga olika ord ex:
- Får jag ta med mig ett hjärta till en öde ö?
- Ja det får du (för att hjärta är rött)
- Får jag ta med mig en kyckling?
- Nej det får du inte (för att en kyckling är gul)
Osv. Då hade i alla fall Lina tänkt ut ett tema och efter en stund frågar Moa om hon får ta med ett par gamla trosor och jag frågar om jag får ta med en borrmaskin. Då vänder sig konduktören om och kollar på oss:
- Ska ni ta med er ett par gamla trosor och en borrmaskin vill jag inte veta mer.
Haha! Hoppas han fattade att vi lekte en lek. Åh, det var kul i alla fall. Stackars alla våra medpassagerare. Dom måste trott att vi var så störda, men de kanske har rätt.

Sen failade såklart SJ och Lina, Moa och jag fick gå av i Mellerud för att vänta på bussen istället då vi trodde att vi inte skulle hinna med vår anslutningsbuss.
Då händer följande:
- Jag och Moa byter om till våra nya brallor på perrongen
- Moa korkar upp sitt vin
- Moa och Lina byter tröjor på perrongen
- Moa och Lina drämmer till vår röda vinflaska med den vita vinflaskan så den röda vinflaskan som var helt full och oöppnad går jättesönder (den havfulla vita vinflaskan klarade sig).
- Moa sätter sig och medan hon sjunger "my lovely lady humps"
- En mås skiter typ två centimeter ifrån Moas ben när hon preciiiiis hade fått på sig sina nya kläder.
- Ann smsar och säger "Haha, ni hade hunnit med bussen i Åmål" 

Så om vi hade suttit kvar på tåget hade vi haft vårt vin och kommit hem en timme tidigare. Karma?!
Aaaaaaaah, intensiva minuter det där med uttrycket "Vad är det här för jävla skit" sagt åtskilliga, och då menar jag extremt många åtskilliga gånger. Så nu är jag skadad och tänker automatiskt det hela tiden när jag blir sur.

Åh gud, nu skriver jag för långa inlägg igen, förlåt!

Inga kommentarer: