21 apr. 2011

Let's go down town, I'm ready to go!

Wooow, jag har verkligen ingen blogg-inspiration. Jag vill ha rolig blogg som får folk att skratta och vilja komma tillbaka och läsa.
Jag säger som mimmi: Vad är det här för jävla skit?
Det är ingenting. Det VAR en cool reseblogg. Men nu känns inte resorna så himla coola längre.
Swebus. BUSS. Okej, eko och miljö är supercoolt. Men om mina resor endast består av Swebus fram och tillbaka mellan Oslo och Årjäng känns det inte som en reseblogg längre.

Dock jag jag resa lite idag - Götlabörg! Och imorn ska jag till Karlstad och se Håkan <3

Som mitt framtida yrke vill jag bli globetrotter, typ skriva reserepotage och åka världen runt, frilansare såklart. Det hade varit coolt. Haft en pytteliten väska och vara asgrym på alla flygplatser, solbrillor, tjusig kavaj och ja, hela kittet.
Iofs skulle jag aldrig ha på mig en dräkt men kanske.

Eller så blir jag globetrotter-volontär! Hur bra det nu är att flyga när man vill hjälpa till att rädda världen men.. 3 månader på ett barnhem i Sudan, 5 månader i en sydamerikasnk djungel och räddar apor, 2 månader på antarktis och märka pingviner. Det kanske hade varit något?
Jag borde i alla fall göra något slags av volontär-arbete, göra något bra för en gång skull.
Idag ska jag i alla fall kolla på second hand och åka tåg. Pluspoäng till mig!

xo <3

Inga kommentarer: