24 maj 2011

Hey?! Is that my heart?

Har varit utan Internet i en och en halv dag nu och guess what? Det kändes faktiskt skönt.
Att veta att det GÅR inte att kolla Facebook på några dagar, det GÅR inte att blogga, eller läsa andras bloggar.
Alla dom där onödiga grejerna kan man faktiskt vara utan. Det tråkiga utan Internet är:
- Inga nya kul recept (då ÄR det bra med kokböcker, men dom är ej oändliga som det underbara Intranätet)
- Ingen kul musik

Det DUMMA som gör att man MÅSTE ha Internet är jobbet. Jag håller mig som mest uppdaterad om jobbet via mail osv. och då är det inte så himla bra att inte kunna kolla upp det ena med det tredje.
Det andra dumma är Internetbank, för nu har alla banker bestämt sig för att "JA, vi har sommaröppet när alla andra är på jobbet och så stänger vi kl. 3 när alla slutar - HURRA! HURRA!" Idioti.
Det tredje dumma är kollektivtrafiktider, dvs. tåg, trikk, tider, bussar, flyg, förbindelser osv. osv. osv. Hur hittar man i den härvan utan Internet? Det gör man inte om man inte går till en resebyrå. Och dom har väl inte heller öppet dygnet runt? Ne, precis. Och man kan ändå inte få reda på ALLT genom EN resebyrå.
Och om jag ska resa i Sverige, vart vänder jag mig då i Norge? Jo till min mamma, via telefon, som blir min egen lilla assistent och får kolla upp allt åt mig (tack mamma!).

Nästan lite läskigt hur beroende man blir av att kunna hålla sig uppdaterad om allt i hela världen hela tiden.
Det finns ju ALLT där ute i Cyberspace, and I love it!

Förövrigt bakar jag igen för att jag måste, annars möglar min jäst sönder, lika bra att bli av med den, och jag lever i någon konstig dröm-illusion som tror att det är fredag varje dag jag vaknar...?


Vidrigt fula kollage i paint ska bli min nya grej.
XO <3

Inga kommentarer: