8 maj 2011

I'm ready to mingle!

HUR lyckas man blogga och samtidigt leva?
Jag tror bloggar är för no-lifers eller snarare en vintersyssla när man inte har något liv och man fryser hela tiden.
Idag har jag varit svettig hela dagen och haft det idiotiskt trevligt :)
Vaknade upp på soffan klockan 5:30 för att solen lyste in. Fick lite panik för jag fattade inte riktigt var jag var. Till slut insåg jag att jag var hemma. (Fortfarande lite borta sen festen igår eh?) Då gick jag upp och la mig och sov till halv elva.
Upp och laga god frukost med min lilla fru, det blev scones igen och kokt ägg - GUD SÅ GOTT!
Jag säger ju att det hade varit bra att vara arbetslös. Då hade man kunnat leva på scones och ägg och lite pasta, perfekt. Scones är inte så dyrt och man blir sjukt mätt. Perfekt.

Sen gjorde vi pastasallad och jag lagade veggie-biffar som vi tog med till Vigelandsparken så där har vi legat och svettats i solen heeela dagen. Så sjukt härligt så jag vet inte vad. Varmt och gött, kubb spelade vi och sen var det ett gäng härliga killar som ville vara med - såklart dom fick! :)
Alla människor blir så förändrade på sommaren, det blir en helt annan värld och plötsligt vågar människor ta kontakt med varandra? Det är ju därför man inte borde bo i norden säger jag ju. Livet verkar vara så himla mycket lättare när det är grönt på marken och varmt i luften. Aussie it is i vinter i alla fall. Gött sugen på dykarcertifikat och surfing!

Anyhow. Runt sju drog vi och tränade, eller jag drog med Ebba och tränade, och efter 45 minuter och 500 kalorier kan jag ge mina nya löpar-thights ett VG! De är från Nike och kostade 300 kr, svart-grå färg och det bästa - en ficka bak för mp3!
Det som sänker mitt betyg är att man får cameltoe om man inte aktar sig och råkar få thightsen i kärringhöjd - dvs naveln.
Annars var det en väldigt angenäm upplevelse att ha på sig något kroppsstrumpe-liknande på benen då inget hängde och flängde (missförtå mig rätt nu folk, jag är fortfarande kvinna).

Nu är jag superklar för min säng, har duschat, tvättat, ätit och min lilla fru diskar. Allt som behövs är att värma vetekudden och borsta tänderna innan jag är laddad för en ny vecka - pengar, pengar.
Imorn ska jag och Lina även beställa biljett till Siesta, whiho! <3 Då blir det roadtrip! Längtar :)

Ska bara kolla in om jag fått någon bränna också. Funderar på att köpa sån där fucking kokosolja så jag blir brun någon gång. Raaawhr. Well well.


I'm off blogging.
Take care, XO <3




Frukost <3

Inga kommentarer: