20 maj 2011

When God put the world in our hands

Wawa, jag sitter här och planerar nästa veckas hemgång. Kan ju inte säga annat än att jag längtar efter lite miljöombyte, ska bli underbart att träffa mitt underbara gäng igen, puss på er <3
Och SIESTA, OMG! Kommer äga sönder - bara vi kommer dit ner, eh.


Annars tänkte jag ge tips på mat som jag inte vet vad det heter, men det är snabbt, gott och enkelt vilket är de enda reglerna jag kör med här hemma. Helst ska man hitta alla ingredienserna längst inne i skåpet men nu var det så att jag gick på långpromenad (1, 1/2 timme!!) och mötte Ebba på ICA maxi så det blev att vi handlade där FAST jag sa att jag inte skulle göra det, fail!!!!!! Jävla skit. Jag funderar på hur jag ska kunna ta igen dom här pengarna och jag funderar starkt på att skaffa mig ett extra jobb, men då vill jag ha något så där enkelt och nice på MINA villkor, typ två kvällar i veckan, inte alltför sent och massa fet lön.
Det säger ju sig självt, fat chance Josefine. NOT.

Anyhow, mat asså.
- Du tar tacochips, valfri smak alt. utan smak. Vi hade ost-smak.
- Lägger chipsen på en plåt, som ett täcke, asså utspridda, men det är inga glipor i chipstäcket. OBS: bakplåtspapper!
- Stek qournfärs och krydda som du vill. Ha alternativt i majs, bönor eller annat gott.
- Blanda färsen med någon tomat-aktig salsa och ca 1-2 msk vatten.
- Bred ut qourn över tortillachipsen.
- Riv ost (eller hyvla) och täck över chips och qournfärs
- Schuss in i ungnen i ca 10-15 minuter på 200 grader (eller tills det ser bra ut).
- Släng ihop en megagod sallad och ät ihop med tortilla-hejochhå och gräddfil/creme fraiche.
My-yms!


Ser tyyyyp ut såhär fast mycket godare. Den här bilden sög men var den bästa jag hittade efter 3 sekunders letande på google.

Annars har vi kollat på Harry Potter idag igen och jag bara rös hela filmen igenom. Älskar väl inte filmerna direkt men själva storyn, konceptet, idén, hysterin! Och drömmen om att faktiskt få lära sig magi, trollformler, besvärjelser och flyga kvast...

Ne på tal om dröm ska jag nog sova nu, ska upp tidigt imorn och duscha och träffa Emma! :)
Puss på er, godnatt!
XO <3

Inga kommentarer: