20 maj 2011

I got my lipstick on du du dum

Har haft den nedrans irländska SCHALGER-DÄNGAN på huvudet hela dagen! Tror. Jag. Dör.
Och det värsta är ju såklart att jag inte kan mer än början av refrängen och att dom sjunger "Ohhhhhoooo" typ.
Fint.

Fredag idag, myms! Vet dock inte vad kvällen bjuder på, hoppas det blir något impulsivt och kul. Blir antagligen inget av det eftersom jag ska upp ganska tidigt imorn med för då ska jag leka med Emma! :) Hon bad mig möta henne på busstationen. Hm. Det är ju bara det att busstationen är ganska stor...
Jag får väl helt enkelt leta.

Gott med helg i vilket fall och vi har helt okej väder här, sol men lite blåst.
Och eftersom jag är en fundrare tänker jag väldigt mycket och har kommit fram till att jag faktiskt inte har så stora problem i mitt liv. Jag har några småsaker jag irriterar mig över, men som antagligen kommer försvinna. Men annars känner jag mig väldans glad och förväntansfull. Känns som om jag släppt så mycket gammalt nu. Saker som gjort ont, saker jag oroat mig över, saker som gjort mig ledsen och arg. Saker som jag tänkt alldeles för mycket på. Fast att tänka på saker som är jobbiga blir ju att man bearbetar dem på ett vis, om man nu inte tänker på dom FÖR mycket. Ibland måste kunna säga stopp och skjuta dem ifrån sig.
Då är det bra att jag övat in min autopilot, och att jag har bra vänner och familj som orkar lyssna när man behöver prata av sig några minuter.
Jag är helt enkelt väldigt nöjd med mitt liv just nu.
Klart att saker kan bli bättre. Det kan det alltid. men det är ju det som är lite kul också eller hur?


Life is too short to wake up in the morning with regrets.
So, love the people who treat you right,
And forget about those who don't.
And believe that everything happens for a reason,
If you get a chance - Take it.
If it changes your life - Let it.
Nobody said it would be easy,
They just promised it would be worth it.

När jag tänker över saker som jag gjort, känt och tänkt i mitt liv och framförallt saker jag SKA göra, beslut jag SKA eller MÅSTE ta, så tänker jag alltid: Vad skulle jag kunna säga till mina barn?
Haha, lite kontsigt kanske men så är det. Jag vill göra saker som gör mig stark och som jag kan vara stolt över, som jag kan berätta om. Göra och säga saker som inspirerar andra människor. Jag vill inspirera människor, och bli en bra människa själv, en förebild helt enkelt. Och antagligen då helst för mina framtida ungar, om jag skulle få några.
Så den tanken dyker ofta omedvetet upp när jag ska fatta ett beslut eller göra något.
"När mamma var 19 år då for hon till London med 4 av sina bästa vänner och träffade en 5:e fin vän".
"När mamma var 20 bodde hon i Oslo i en pytteliten lägenhet och försökte tjäna ihop pengar till festivaler och en tågluff, det gick sådär, men under tiden trivdes hon jättebra i Norge."
"När mamma var 10 fick hon vara med på en affisch för Franserudskvällen som sattes upp i hela Bengtsfors och hon tyckte det var jättepinsamt fast samtidigt väldigt kul."


Något jag blivit väldigt bra på i och med att försöka bli en bra människa är att jag slutat ångra saker hela tiden. Är det något jag funderar över att göra, så bestämmer jag mig snabbare, alltmer oftare för JA (gör det, gör det) för att få så mycket möjligheter som möjligt, för att leva så mycket som möjligt och för att slippa ångra mig och tänka "aaarrrhhhggggg, tänk om jag hade gjort såå istället".
Men även om jag dissar förslaget så kommer sällan den tanken upp nuförtiden för att jag börjat tro på att saker sker av en anledning. Såklart inte allt, men ganska mycket. Fungerar (inte) något så gör det det av en anledning. Mycket kan man påverka.

Ne nu ska jag dra iväg och lite, go helg alla söta.
XO <3




"Cause I'm free as a bird now"

Inga kommentarer: