27 juni 2011

'Cause my daddy taught me good

Nu har jag packat intensivt (!!!) i en timme, och då menar jag intensivt (!!!). Har sprungit upp och ner för två trappor i taget, kutat ut och in för att fixa, tvätta, tänka, hämta, lämna, ställa tillbaka, plocka...
Den här gången har jag kört en ny grej:
Associations-packa. Det ni.
MED särskrivningen.

Min nya packningsmetod innebär alltså att man börjar med en sak. Till exempel tältet. Och vad associerar man med ett tält? Jo,
. Sovsäck.
Och till sovsäck?
- Kudde och liggunderlag.
Och i sovsäcken behöver man:
-Pyjamas (sovkläder)

Och så fortsätter man så. Jag måste erkänna att jag känner mig väldigt effektiv och har jag tänkt "hink" så springer jag fixar en "hink" direkt istället för att tänka, äh jag tar det på samma gång som sovsäck, tält och stol.
Så ja, jag kanske har sprungit ett antal gånger mer i trappan än vad jag kunde ha gjort men jag är typ i alla fall redan klar. Har bara lite plock kvar, typ smink osv.

Funderar på att ta en powernap nu istället, eller dricka kaffe. Fattar inte vad det är med mig? Bara sover hela tiden! Eller, vill sova, rättare sagt.
Eller dricka kaffe.
Eller sova... Sova. Oj, nu gäspar jag ju så käken går ur led på köpet.
Bot mot obotlig trötthet?
Någon?
Ingen?
Nehe. Jag får väl helt enkelt sova.


Linet går mot ljuset med all vår packning på Siesta. Hellre för lite än för mycket.. Eller?

Inga kommentarer: