4 juli 2011

Girl you know it's true

Cyklade förbi Bengtsgården förut i lilla hemstaden (orten) Bengtsfors och kan inte fatta att man varit så himla liten?! Det var lite mer än 4 år sen jag slutade på den skolan och var så lycklig över att slippa gå på någon skola i Bengtsfors. Kände mig glad bara av tanken på att få åka buss till gymnasiet, det ni.
Lite rädd var jag, men inte lika rädd som när jag skulle börja 7:an. DET var nervöst.
Minns så himla väl när jag gick ner till skolan, liten, blond och fräknig för att möta upp Linda vid slottet så gick vi in tillsammans. Små och lite förvirrade. Tror jag försökte vara lite cool men jag var nog precis lika osäker som alla andra.
Och jag tyckte alla som gick i nian var såååå stora och läskiga! Trots det blev man till slut kompis med många av 89:orna och hur tuff var man inte då ;) Och sen när man själv slutade nian, var man så himla tuff då? Naah... Tror inte det.

Vet inte varför jag började fundera över detta men cyklade som sagt bara förbi mitt gamla hemklassrum och började le för mig själv. Och kände mig lite gammal, haha.

Var nere på banken förut för jag hade tydligen fått skatteåterbäring ifrån Norge, värtttt. Och snällt och konstigt att de skickade det till Sverige, men jag är nöjd. Mer klirr i kassan inför Europa-trippen som faktiskt närmar sig med stormsteg. Längtar!
Är dock väldigt osäker på vad jag ska hitta på i höst, om det blir jobb utomlands, Sverige, Oslo... Ingen aning. Spännande!
Peace and Love 2012 blir det i alla fall nästa sommar, dom har redan släppt biljetter och 5 band är bokade, yej!

Snart kommer min lille kusin hit och så ska vi boka buss till Norge så jag får träffa mina norskar och visa henne runt lite :) Ska bli så mysigt!
Så himla typiskt mig att vila EN dag och sen vara på väg igen... Kommer ju dö innan jag blir 40 om jag ska hålla på såhär och aldrig vila... Jaja. Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik. 
Eller?

Puss <3

Inga kommentarer: