4 juli 2011

Peace and Love, yo!

Woooow, vilken extremt bra festivalvecka jag har haft! Sorry Siesta, men P&L var det bästa hittills i år, jag skojar inte. Vi sprang, bokstavligen SPRANG mellan alla bra konserter och som Johnny sa:
- Det är så mycket bra band att man till och med måste välja bort band man vill se.

Jag hann i alla fall kolla på allt jag ville se utom Petter tror jag, och det var väl ingen större förlust. Dock såg jag inte heller festivalens största snackis "Deadmau5", house-trance-musik-någonting men jag såg The Ark (igen) istället och deras konset var som vanligt riktigt bra och Ola sa mycket fint emellan låtarna.
Bild och ljus var exremt bra på alla konserter, den största besvikelsen under hela festivalen var ljudet på många konserter, särskilt på den största scenen konstigt nog. Jävligt tråkigt, rätt ut sagt. På Kings of Leon hörde man knappt sången, samma på The sounds konsert, på Teddybears var ljudet ojämt och lika så på The ark... Ah det var tråkigt men för det mesta var det sjukt bra.
Alla artister gjorde i alla fall ett grymt jobb, musikaliskt och showmässigt. Publiken var lite trög ibland men det kanske man får räkna med när över 50 000 festivalbesökare festar loss dygnet runt och sen ska hinna se på konserter mellan halv 4 på eftermiddagen till klockan 2 på natten då solen började gå upp (!!!!!).
Helt sjukt cool känsla, när man stod där på Kings of LEon, dom spelade Sex on fire, hela publiken blev helt galen och solen hann inte gå ner igen förrän den började stiga.

Inget regn på hela veckan och en älv att bada och tvätta håret i en kvarts promenad bort bidrog till en ganska lyxig känsla ;)
Vi bodde på lugna campingen och det var fett värt. (Fett är mitt nya uttryck. Och "Äääre så?" Man kan inte låta bli att ta efter.) Det skulle vara stilla efter kl 02.00 men det var ju helt okej att festa vidare bara man inte skrek och spelade hög musik typ.
Stora campingen hade vi också tillgång till och den var ju helt galen. Har aldrig sett så jävla. Mycket. Folk inhängnade på samma ställe. Och då blev det ju ganska så mycket skit överallt. Och lukten var heller inte alltför trevlig på många ställen.. eh. Så jag var glad över att vi bodde på Lugna trots allt, plus att vi hade världens bästa camp - Camp Dalsland, där man byter ut alla vokaler till Ö ;)
Våra Uppsala-grannar tyckte att vi sa Ö väldigt mycket och dom har väl egentligen rätt?
Tjata - Tjöta
Påse - Pöse
Huvud - Hövve
Greja med något - Bröta
Sova - Söva
Något - Nö
Osv.

Filmade en del kosnerter också. Funderar på att skapa yuptube-konto, ladda upp dem där och sen lägga in dem här för att spara utrymme, vi får se :)
Nu ska jag klä på mig och träffa kusin-Olivia.

Puss så länge <3




Min fina tatuering jag fick ^^


Peace and Love 2011 - It sure was love. 

Inga kommentarer: