9 aug. 2011

Boys of summer

Läste aftonbladet i morse om kravallerna i London - Herregud, hur orkar folk? Och varför? Och vad är det med mig och min onormala dragning till terror-drabbade länder?
Först ska jag prompt åka till Oslo efter ett fruktansvärt terrordåd orsakat av en enda man (!!) och sen vill jag till London igen och kanske jobba men känner mig faktiskt lite osäker nu när det är såna oroligheter...
Men vi får se. Time will tell.

Har haft massor att göra på jobbet och har varit riktigt trött sen jag kom hem men har inte sovit för då kanske jag somnar bättre inatt... Snorar och hostar som ett annat pucko fortfarande. Har snart gått en vecka på penicillinet. Gud vad jag längtar efter att må bättre! Ska nog ta mig en liten kvällspromenad också för att få liten frisk luft. eller ja, så frisk som den nu är i stan.
Ebba har någon slags fläng av hybris och håller på och leker runt som en annan 7-åring och jag känner mig som en trött och sleten morsa som diskar och lagar mat (som jag faktiskt HAR gjort).
Duschat och rakat benen också och tycker det kändes som VARDAGSLYX i min sjuka dagar att göra detta? Vuxenpoäng, hejhej.

Sen har det haglat SÖNDER här också, jesus! Ska lägga upp filmen på min Fb om en stund, helt insane vilket väder.
Gick hem ifrån jobbet och då kom det en rejäl skur när jag var påväg till T-banen och jag hade ju såklart inget paraply, optimisten! Så jag blev totalt genomsur, fast det hann som tur var torka ganska bra på vägen till Majorstuen där det åskar när jag går hem. kommer innanför dörren och så tar det typ en kvart innan det ösregnar och sen går över i hagel. Mm, underbara nordiska sommar. NOT.

Nej, nu ska jag kissa och sen ta en minipromenad. LÄNGTAR TILL FREDAG FÖR DÅ SKA JAG MYSA MED MASSA SÖTA FOLK OCH TRÄFFA MIMMI!!!!!!!

Inga kommentarer: