23 aug. 2011

Don't be a coconut head

Godkväll bloggen, och alla ni som strävar och läser om mitt intressanta liv.

Idag har jag haft en insane rörig dag. Visste inte var jag skulle jobba så 10 över 6 på morgonen (!!!) åker jag till Adecco-kontoret, INNAN jag hunnit dit (jag är redan nere på stan) så ringer dom och säger att jag ska till Hasle. Fint, jag åker till Hasle. Bara det att hade jag åkt till Hasle ifrån Majorstuen - där jag bor (!!!) hasde det tagit typ 10-15 min. Ifrån Nationalteatret måste jag först gå till Bryggertorget och bara det tar typ 10 min, vänta på bussen och åka bussen dubbelt så länge. Så jag var nästan en halvtimme försenad till jobbet, men jag tycker faktiskt dom får skylla sig själva.
Har man en anställd som är sjuk kan det ju vara bra att ringa upp den personen? Och fråga om den kommer imorn? Men jaja.
Det var första etappen av den här smidiga dagen.

Väl PÅ jobbet fick jag konstant negativa kommentarer och tydligen gjorde jag allt fel idag? Jag la laxen "åt fel håll"? "Med den 'fula' sidan upp"? Snälla???!!
Och jag moppade tydligen golvet "så det blev för blött".
Bl.a. Tror jag säkert fick minst 20 kommentarer om att det och det och det blev fel. Höll till slut på att få mig ett välförtjänt urbrott men tog ett djupt andetag och tänkte att nu ska jag sega sönder istället. Jag tänker fan inte stressa ihjäl mig, då jobbar jag hellre över.
Sen sa ju ändå chefen att dom var "så glada över att få mig där" och "vad bra att du kan komma imorn". Hallå? Snackar vi dubbelmoral eller?
Jesus. Kände mig aningen förvirrad och sliten när jag kom därifrån.

Men trots det så känner jag konstigt nog inte att detta har varit en dålig dag. Jag kom på mig själv med att tänka att det jag borde nog egentligen känt mig ännu argare/ mer irriterad över vad dom sa, för trots allt har jag känt mig full av energi hela dagen och varit väldigt glad.
Varje gång jag blev sur (med rätta, enligt mig) tänkte jag
"Ta ett djupt andetag Josefine, andas med magen och tänk på något bra".
Och så såg jag framför mig hur jag och Lina om exakt 3 veckor sitter på ett café vid en brygga i Köpenhamn och dricker öl, eller så började jag sjunga på en bra låt.

I eftermiddag har jag legat och latat mig lite, läst min bok, ätit choklad och lagat konstig mat. Skulle vara tortellini med ost men jag fattade inte riktigt vad det var som var i.... Stod att det var ricotta-ost och SMAKADE som det, men såg absolut inte ut som det... Men ner gick det i alla fall.

Nu kom jag nyss hem från en dryg timmes promenad, gick i kvällssolen och det var fortfarande varmt, helt underbart! Så skönt med lite luft och gick i alla backar jag hittade så nu är jag lite seg i benen.
Har precis duschat och stått och spänt mig i spegeln och upptäckt att mina muskler inte är helt borta :D Har fortfarande lite linjer har och no cellulites on my bum. Känns inte som om jag gått upp i vikt heller men jag vågar inte väga mig. :P

Nog om min rumpa, blev bara så glad när jag upptäckte två rutor högst uppe på magen om jag spände allt vad jag kunde och sträckte ordentligt på mig ;)


En suddig sammanfatting av dom två glädjeämnena idag, sol och ett kroppsligt förfall som inte känns så förfallet just idag. Nu ska jag sova nyduschad i nya lakan, finns väl typ inget bättre?

Inga kommentarer: