21 aug. 2011

I wish, wishing for you to find your way

Godmornin' love birds.

Jesus vilken kväll vi hade igår asså, oh vad kul det var! först en toppendag då, som jag berättade om. Sen kom jag hem och lagade supergod mat. Asså jag funderar verkligen på att skriva en kokbok i stil med "Hur man slänger ihop alla konserver du har i ditt skafferi och gör det till något gott som man kan äta".
Ska fan sitta och knåpa ihop ett omslag till den boken, gud vad rolig sönsdagssyssla, haha!

Anyway: Josefines broccoli och potatisgratäng:
- Koka broccoli och potatis (skalad och skuren i tärningar) i ca 7-9 minuter
- Vispa ihop 1 ägg, ca 1 dl riven ost, 1/2 dl havremjölk, kryddor som du gillar och lite mjöl ELLER en sån där färdig pulver-soppa blanding (typ 1/4 del av påsen) för att få massa smak
- Lägg bakplåtspapper i en avlång sockerkaksform, häll i broccolin, potatisen, stanningen och lite champinoner om man vill, helst konserverade.
- Låt stå i ugnen i 20-30 minuter på typ 225 grader.
SÅ GOTT.
Till och med icke-veggien Ebba tyckte det luktade jättegott, det ser jag som väldigt positivt.

Åt och gjorde mig i ordning innan vi åkte på förfest till Kristina, Ebba, Camilla och jag. Satt och pratade i flera timmar, så himla mysigt och så himla goa tjejer. Sen gick vi ut på Johns. Mitt nya favoritställe i Oslo tror jag, det och Andy's pianobar. Jättemycket bra musik som man kan sjunga med och dansa i. Annat kan man säga om Luux som vi var på i ferdags, söööög. Bara typ ravemusik - Blä.

Sen när vi drog kl 2 gick jag och Ebba förbi slottet påväg hem och fick den briljanta idén att försöka få vakterna att börja prata med oss. Det var inte så svårt. Dom var typ mellan 20-22 år, hette Kristoffer eller Kristian och var väääldigt pratsugna. Stackarna hade vakt fram till klockan fyra på natten och fick egentligen inte prata så mycket utan bara svara på frågor, eh. Tror dom pratade mer än oss. Dom bara:
"Ja, stanna och snacka lite, tiden går så mycker fortare då!"

Stackars små grabbar. Men vi stannade och pratade en timme typ och fick känna på gevären, leka med hatten och prata i walkie-talkien. Jag fick dock inte gå in i deras "hus" men annars var dom jättesnälla ^^

Nu lyssnar vi på Goo goo dolls och funderar på om det är någon vits att gå ut, ser ut som om det ska bli regn :( Igen. Gud vad jag längtar ifrån det här vädret. Ge mig sol!

Inga kommentarer: