10 aug. 2011

It's been a while since I first saw you

God eftermiddag.

Sitter i mina egna tankar i vår tysta lägenhet. Är helt slut så det är gott att var lite ensam och bara dega..
Tanke 1: När ska jag sluta hosta slem? Tycker det är as-äckligt.


Tanke 2: Hur mycket sekret (slem, saliv osv.) kan en människa producera per dag?


Tanke 3: Varför är jag så trött hela tiden?


Tanke 4: Varför är det till 85 % dåligt väder när det är "sommar"? Tycker personligen det är ganska korkat påhitt egentligen att alla här upp i norden ska tvingas till att ha semester när det är typ regnperiod. Kan man inte bara få jobba när det ändå inte finns något att göra?
Dessutom borde det ju vara så himla mycket smartare om vattnet ville sig någon annanstans där det faktiskt behövs? Typ Afrika eller Asien, typ Indien?

Tanke 5: Blir man fortare frisk om man "låtsas" att man är frisk? Eller om man mest vilar?


Tanke 6: Ska man äta mer, mindre eller likadant när man är sjuk? Man kanske borde äta mer för att kroppen behöver extra energi för att fightas med bakterier och virus, eller så kanske man behöver mindre för att man inte rör sig? Eller lika eftersom detta jämnas ut?

Sen har jag kommit på att jag helt plötsligt blivit välsigt osäker på mig själv? När hände detta?
Helt plötsligt tror jag att alla kollar konstigt på mig för att jag ser dum/ful ut, och inbillar mig att alla dömer mig, att folk har negativa åsikter om mina drömmar, val och mål. Osv. Osv. Osv.
Varför har det blivit så?
Min postiva gnista känns lite, svag. För ett tag sen gick jag med huvudet högt och tyckte jag var hur grym som helst (låter lite självgott kanske men med den depressionen jag gick igenom visste jag inte hur mycket jag skulle klara av den närmaste framtiden). Och nu känner jag verkligen helt tvärtom, vill bara sjunka igenom jorden, vara ensam och aldrig mer gå ut.

HATAR ATT HA OFRIVILLIGT FJORTISBETEENDE! "Stackars lilla mig" "Attentionwhore". Ne-e.
Tur att jag ska träffa järngänget på fredag, gud vad jag längtar efter eran kraft och ert solsken och skratt!

Where did this girl go? 

Jag tror att jag behöver en drink. Eller att höstdepressionen kom tidigt i år. Eller att jag behöver en drink PÅ GRUND AV att hösten kom tidigt i år... Hm.

Inga kommentarer: