27 sep. 2011

I'm at the hostel!

Hola el mundo!

Sitter i Rom nu pa ett italienskt tangentbord och det ar svart som bare att skriva pa... men tankte i alla fall saga att jag lever osv osv.

Fran Budapest har vi akt nattag som var super-laskigt! Det kom in massa poliser nar vi akte in och ut ur landerna for att kolla vara pass och jag sov ingenting pa typ 9 timmar for jag var ganska nervos plus att det bullrade och lat hur mycket somhelst fran tagtet och en man snarkade i kupen... Inte varldens basta upplevelse, men men, da har vi gjort det med.
Klockan 7 var vi framme i Venedig, pa morgonen alltsa, sightseeade och at frukost som bestod av en chokladcrossiant fran taget.. Kopte kaffe pa det.
Solen har stekt och jag har kopt en ny gul vaska som ar supercool.

Klockan 1 akte vi mot rom efter nagra timmar i venedig, men det rackte tror jag... tappade var biljett till vart bagage men jag hittade den pa marken!!! san himla tur sa jag dor.
Sen akte vi typ 7 timmar till rom, glamorost, men nu ar vi i alla fall har och ska ut och kolla laget en svang!

Min mobil funkar som vanligt igen ocksa, eller so vanligt den har cp-telefonen vill funka...
Men vi har i alla fall varit med om en massa galet dom har tva dagarna men det ar kul, det ar stralande sol och varmt och mysigt. Kanner mig dock valdigt ofrasch trots en lang dusch men tag-lukten gar nog inte ur pa ett tag, haha.

Sista dagen i Budapest bestod av massa sightseeing det med, lamnade in vara vaskor pa stationen efter att vi checkat ut och borjade vandra i Buda-delen av staden. Sag en cool kyrka, slottet och en staty och en stor fastning, det var varmt och vi svettades.

Har tagit hur mycke bilder somhelst som jag hoppas jag kan ladda upp snart! Men ah, har ar en sida over sevardheterna i Budapest http://sightseeing.budapest.travel/mainsights
Vi hann med typ halften.
Fishermens bastion, Mattiaskyrkan, Slottet, Gellert, Parkerna... Men har sparat lite tills nasta gang, valdigt romantisk stad btw :)

Ne nu ska jag socilaisera pa "Ivanhoe hostel", later lite kul men det ar litet och mysigt :)
Puss, adios, ciao! <3

Inga kommentarer: