29 sep. 2011

All of the love boats

Tjenna bloggeeeen!

Hanger pa hostelet just nu i Rom, var ute och sightseeade hela dagen och sag typ hela Rom pa en dag, sa himla coolt! Kan inte fatta att folk levde i alla dessa ortoligt vackra byggnader en gang i tiden nu nar man bara ser massa vilsa turister overallt eller 39000 turistgrupper med flaggor och headset.
Valdigt fascinerande i alla fall. Min favorit var Trevi-fontanen, helt otroligt. Jag skulle vilja ha sett den i morkret men vi hade namligen "pasta-night" har pa hostelet i gar sa vi stannade inne och myste med massa goa manniskor fran hela varlden, alltifran Peru till Nya Zeeland till galna italienare, haha.

Vi var ute pa stan och promenerade runt i 6 timmar igar, bortsett fran att vi tog en ol pa ett cafe som var svindyrt (=Sverigepriser). Sen nar vi gick darifran med en nota pa over 20 Euro sag vi att vi hade fikat 100 meter ifran Vatikan-staten utan att ens fatta att vi var i narheten av den, haha. Sa da fattade vi varfor det var sa hoga priser ocksa :P
Men det var jattesota servitriser sa jaja ;)

Val vid Vatikanen kopte vi vykort pa Paven, han ar sa sot! Han talar tydligen pa onsdagar men vi sag inte nagot, bara 1 mille turister som koade for att komma in. Vi gick daremot mot Colosseum och hostelet igen for vi var lite trotta i benen... Kopte dock en sjal pa vagen hem sa nu har jag en till fin Italien-sjal! 5 Euro, hur billgt somhelst ju. (Lite hardad efter Norge kanske...)

Pa hostelet buggade Internet sa vi kunde inte boka nagot hostel eller nagonting sa vi far improvisera idag och framover, kul! Vi ska i alla fall aka till Milano snart och vara dar i eftermiddag och sen ska vi aka till Nice for att sola och kanske bada i havet!
Efter Nice ska vi till Barcelona for mer kust, fest och shopping. Bara dyra lander kvar men ah, far val komma hem luspank och leva pa mamma och pappa sen, haha ;)
Nej nu maste jag borja packa ihop mig! Lina har spridit ut sig over 3 sangar med all sin packning sa jag far val ta tag i mitt ocksa...

Men kul kvall igar i alla fall, vill verkligen forsoka halla kontakten med alla dessa underbara manniskor men nu maste jag verkligen dra!
Vi hors nasta gang jag har Internet vilket kan droja lite men om man vill kan ju skicka ett sms eller tva istallet :), Puss!

Inga kommentarer: