24 okt. 2011

I think. Therefore I'm vegan.

VEGAN-MÅNDAG IDAG!
Måste liksom påminna mig heeela tiden så jag inte glömmer bort... Hade gärna velat bli vegan då det ändå inte är någon höjdare för min mage att äta mjölk-produkter och då borde jag ju kunna klara mig utan  ägg också, men ägg och ost är ju så gott, såhär mjukstartar vi med vegan-måndag :)
På tal om detta vaknade jag faktiskt av en mardröm:
Pappa står vid spisen och lagar mat, potatisplättar eller något, och då tänker jag att "ja men det kan ju jag äta" innan jag kommer på att det är ju inte veganskt, så jag ställer mig och diskar ur alla kastruller men dom går inte att få rena! Till slut hittar jag en ren kastrull och börjar laga mat till mig själv. Det blir en superfin, färgglad sallad MEN när jag precis ska börja äta hittar jag massa feta bacon-bitar i den och får världens utbrott på pappa och beskyller honom för att ha smugit in bacon i min sallad.
Det slutar med att jag skriker och grinar och nästan får en ångestattack innan jag slänger all mat i sophinken och får ångest för att jag slänger mat.

Hahaha, tror jag börjar bli en helhjärtad vegetarian nu i alla fall efter knappt 1 och 1/2 år...

Har i alla fall börjat denna dag med soyayoghurt och müsli framför Efter Tio med Malou, handlade lite om hundar och hunduppfostran och modellande. Älskar Malou! Plus att hon hade så otroligt snygg hårfärg, vill ha precis sån! Hittar ingen bild men ni kanske kan se HÄR.
Anyway. Ska precis ut och ta mig en promenad. Får sån ångest över min kropp när alla muskler blir till degigt fett och alla kläder blir för små får jag fan skärpa till mig.
Har slarvat så jäkla mycket med mat och träning i snart ett halvår - inte okej. Dock har jag ju inte blivit helt frisk från Mykoplasmabakterien än och min kropp håller fortfarande på att återhämta sig men lite promenader borde ju inte skada... Plus mindre godis och framförallt MINDRE ALKOHOL.
Det är ju dock positivt med att bo i Bengtsfors, nu kommer man antagligen bara dricka på helgerna.

Nej, nu ska jag ta tag i min dag och lite senare leta upp lite goda vegan-recept :)
Pyss <3


1 kommentar:

Sarah. sa...

HEJA HEJA HEJA!!! fy bubblan vad glad jag blir att höra! välkommen till vegofamiljen hjärtat!