25 nov. 2011

If you wanna be my lover;

Tänkte skriva ett blogginlägg men jag tänke såhär istället:
- Jag är hungrig. Jag längtar kopierar VICTOR CALLENBERGS superbra inlägg om miljön.

"Igår hamnade jag av en ren slump framför en dokumentär på BBC som handlade om jordens befolkning och dess följaktiga inverkan på mänsklighetens undegång.
Den avslutades “I know this may sound depressing, but don’t give up! There’s still hope, if we do something, NOW!”
Man får starka känslan av att till och med forskarna håller på att tappa hoppet.
För sakens skull ska jag dra professorns tre punkter för att rädda planeten:
1, skaffa mindre familjer, adoptera helst från fattigare länder. Eller skaffa max ett barn och adoptera om du vill ha fler. (min syn på saken är: Varför sätta fler barn till denna pissiga värld när det redan finns en miljard ungar som behöver en bättre familj?)
2, Dra ner på din konsumtion radikalt! (för en van enviromentalist som mig låter inte följande så chockerande som det kanske gör för dig eller en rastlös guldgrävande champangebadare som min syster men, spola inte lika ofta i toaletten, ha en tröja HELA livet, tvätta i låga temperaturer, frys lite på vintern och stäng av värmen helt på sommaren m.m.
3, modernisera teknologin, i hela världen mina vänner, inte bara i sverige.
En fjärde sak vill jag tillägga som är så extremt viktig: Sprid budskapet och ge inte upp hoppet!
Okej det var det,
nu ligger jag och Lina i våra sängar och smakar billiga viner, vi försöker hitta en billig favorit, ofc!"
Slutcitat.

Nu har mina hammafruar lagat middag till mig som jag ska njuta av och självklart joina vinprovningen.
Puss på er alla! <3

Inga kommentarer: