4 nov. 2011

My fellow Sweds

1. HÄR har ni en underhållande blogg som jag har roat mig med denna morgon.
2. Men här har ni svenskar en liten EGOBOOST som kanske behövs nu när det tydligen är fredag.

Fredag ja. Och här har jag hållit mig i Norge och varit inaktiv på bloggen och fått uppläxning om särskrivningar från både höger och vänster. Vid sidan av politiska skandaler (som jag ofrivilligt blivit insatt i nu när jag bott i kollektiv med 5 andra män) är nog särskrivningar (sär skrivningar) ett av de hetaste ämnena. Och faktiskt ganska intressant med tanke på alla valmöjligheter, skratt och suckar det framkallar. Jag tröttnar inte på dem.
Eller. Jag tröttnar på att folk är dumma i huvudet och inte kan stava ordentligt (vilket tydligen innefattar mig också ibland...) men ändå. Lite charmigt är det kanske, i alla fall när Maria Montezami gör det, men hon är dessutom berättigad eftersom hon är typ halvamerikansk. (Halv-amerikansk, halv amerikansk. Ja ni fattar.)

Idag sov jag som bäst när alla män hade gått till jobbet. Känner mig lite som Snövit förutom att jag inte tänker städa denna ungkarlslya (gud vet vad man kan hitta). Jag kan diska. Så långt kan jag sträcka mig.
Men ja, jag har drömt så jäkla mycket konstiga grejer hela natten så jag har ingen aning om hur mycket jag sovit överhuvudtaget. Drömde bl.a. om galna kockar, att jag sprang runt på tak, att en vän till mig var osynlig och massa annat bröt.
Nu har jag i alla fall ätit frukost och druckit kaffe, ska väl snaaaart göra mig i ordning men hur mysigt är det inte att dega framför TV/dator med ett täcke runt sig och njuta av ännu en lugn morgon.... Eftersom jag inte har något jobb ;)

Börjar fanimej trivas med att vara arbetslös, och det är ju det värsta. Man blir så jävla slö. Att gå 500 meter är typ den största bedriften på hela dagen och varje gång man handlar (trots att det är nödvändiga saker som snygga kläder och smycken eller nya vinterskor fast man redan har ett par) så sticker det lite i hjärtat varje gång för man VET att det inte kommer in mer pengar på kontot men tja, man bor ju ändå hos mamma och pappa. Ingen hyra där inte.
Ne-e. Även jag ska snart rycka upp mig. Typ. Ska bara surfa runt lite och sen eventuellt ta lite tag i mitt liv.

Puss så länge <3

Inga kommentarer: